فرماندار قصرشیرین خبر داد:

مرز خسروی ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی برای تردد زائران فعال است

«نجفی» از ۲۴ ساعته و شبانه روزی برای تردد زائرین از مرز بین المللی خسروی شهرستان قصرشیرین خبر داد.
کد خبر: ۶۸۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷ - 31August 2024

مرز خسروی ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی برای تردد زائران فعال استبه گزارش ‌دفاع‌پرس از کرمانشاه، «محمد نجفی» فرماندار شهرستان قصرشیرین امروز در جمع خبرنگاران مستقر در مرز خسروی با تسلیت ایام پایانی ماه صفر با اعلام اینکه امسال اربعین مرز رسمی خسروی پذیرای حدود ۹۰۰ هزار زائر بود، اظهار داشت: مقامات لشکری و کشوری در بازدیدهای خود از این مرز نظم و انضباط و زیرساخت های بسیار خوب این مرز را در مقایسه با دیگر مرزهای تردد زائران اربعین بسیار قابل توجه دانستند ضمن اینکه مورد اقبال و رضایت زائران نیز واقع شد.

وی با بیان اینکه اکنون مرز خسروی ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی برای تردد زائران فعال است، گفت: این مرز بعد از ایام اربعین تاکنون روزانه پذیرای یک هزار و ۵۰۰ زائر است که از این مرز عازم عراق می شوند که با توجه به ایام رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) تردد زائران از این مرز افزایش یافته است.

فرماندار شهرستان قصرشیرین ادامه داد: شرایط عزیمت زائران از مرز خسروی با امکانات و زیرساخت های قابل توجه بدون هیچ محدودیتی فراهم است ضمن اینکه طرف عراقی نیز در مرز منذریه به صورت شبانه روز برای پذیرش زائران ایرانی پای کار است.

نجفی گفت: ۵۸ گیت ۲ کاربره در مرز خسروی وجود دارد که قابلیت افزایش به ۱۰۰ گیت را دارد و به هر میزان که تقاضای تردد وجود داشته باشد، گیت‌ها در پایانه مرزی خسروی فعال است تا معطلی برای تردد زوار ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: ظرفیت هتلینگ و مراکز اقامتی قصرشیرین با یک هزار و ۵۰ تخت نیز برای زائران در تمام ایام سال فعال است و زائرانی که این مرز را برای عزیمت به عتبات عالیات انتخاب کنند می توانند از این ظرفیت بسیار خوب نیز در صورت اقامت در قصرشیرین استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها