معرفی کتاب،

«خاطره در خاطره»

کتاب «خاطره در خاطره» زندگی پژوهی شهدای روستای عموقین که به نویسندگی «صغری جوادی» در سال ۱۳۹۷ توسط انتشارات «صریر» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۸۸۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸ - 01September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «خاطره در خاطره» زندگی پژوهی شهدای روستای عموقین که به نویسندگی «صغری جوادی» توسط انتشارات «خط هشت» در هزار نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

مجموعه‌ای حاضر با نگاهی به زندگی و خاطرات ۹ تن از شهدای والامقام روستای عموقین از توابع شهرستان اردبیل، سعی دارد گوشه‌ای از حضور رزمندگان روستا را در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل را ترسیم نماید. دقت در سرگذشت این شهدا نشان می‌دهد که آنان نیز مانند بسیاری از شهدای عزیز کشورمان، شهروندانی عادی و معمولی بودند، اما با شروع جنگ تحمیلی و به دنبال فرمان حضرت امام راحل به جبهه‌ها شتافتند و به فیض شهادت نایل گشتند. سرگذشت پژوهی شهدا یکی از بهترین شیوه‌ها برای نگارش و توصیف زندگی شهدا است. این مجموعه نه از سر تکلیف که از سر ارادت و ادای دین به شهدای این روستا به رشته تحریر درآمده است.

در بخشی از کتاب آمده است:

این کار با این که خیلی سخت و سنگین بود و او بالاجبار و برای سامان دادن به زندگی اش پذیرفته بود با این حال با عشق و علاقه کارش را انجام می‌داد. وقتی سرتاج با سر و سویی آشفته و خسته به خانه می‌رسید مهپاره آفتابه و لگن را می‌آورد و پا‌های تاول زده اش را با آب ولرم و صابون می‌شست تا کمی از خستگی اش کم شود. بعد آب را آرام آرام می‌ریخت و سرتاج دست و صورتش را صفایی می‌داد و بعد از اقامه نماز و خوردن شام می‌خوابید تا برای فردا تجدید قوا نماید. 

حضور حسین، بر مخارج خانواده افزوده و با وجود تمام تلاش‌های سرتاج، بازهم چرخ زندگی به سختی می‌چرخید. زندگی آن قدر برایش سخت گرفت که او تنها راه رهایی از آن را در مهاجرت به اردبیل دید. سرتاج با چند عائله در محله جعفریه باغمیشه سکونت گزید و در یک نانوایی مشغول شد. اگر چه کارش سخت و تحمل حرارت بالای تنور آزرده خاطرش می‌کرد و درآمدش کم بود، اما آرامش روحی و روانی داشت و دیگر آن استرس‌های روستا همراهش نبود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار