در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به بوشهر انجام شد؛

حل مشکل ۷۰ ساله صدور اسناد رسمی در شهر آب‌پخش

در جریان سفر غیررسمی رئیس قوه قضائیه مشکل ۷۰ ساله صدور اسناد رسمی در شهر آب‌پخش رفع شد.
کد خبر: ۶۸۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰ - 01September 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، پس از حدود ۷ ماه از سفر پیشین رئیس دستگاه قضا به استان بوشهر و رفع مشکل بیش از سه دهه‌ای اسناد اراضی مردم عسلویه، امروز نیز در جریان سفر غیررسمی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان بوشهر، مشکل صدور اسناد رسمی برای مردم شهر آب‌پخش شهرستان دشتستان استان بوشهر پس از هفتاد سال رفع شد.

حل مشکل ۷۰ ساله صدور اسناد رسمی در شهر آب‌پخش

رئیس قوه قضائیه طی سخنانی در آئین واگذاری اسناد رسمی شهر آب‌پخش پس از هفتاد سال، که با حضور اهالی خونگرم این شهر در مصلی آب‌پخش برگزار شد، ضمن تسلیت ایام رحلت نبی مکرم اسلام و سبط اکبر ایشان امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، اظهار کرد: ما کارگزاران نظام خدمتگزاران مردم هستیم و باید پیوسته در فکر خدمت بی‌منت به مردم باشیم؛ بر همین اساس معتقدم اقدامی که امروز انجام گرفت و طی آن اسناد اراضی مردم شهر آب‌پخش استان بوشهر پس از ۷۰ سال به نام آنها صادر شد، کار کوچکی است در برابر کارهای بزرگی که ضروری است برای این مردم گرانقدر صورت گیرد. همچنین لازم است به سهم خود از مردم شهر آب‌پخش پوزش بطلبم چرا که رفع مشکل صدور اسناد اراضی آنها باید زودتر از این انجام می‌گرفت.

رئیس قوه قضائیه در ادامه بیان داشت: بوشهر پایتخت انرژی ایران است و به لحاظ سرمایه انسانی و سوابق تاریخی و مواهب طبیعی و زیرزمینی بسیار غنی و سرشار می‌باشد؛ فلذا سزاوار نیست که در این استان مشکلات ناشی از فقر و بیکاری وجود داشته باشد.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: همه مسئولان و کارگزاران نظام در استان‌های مختلف باید دست در دست هم دهیم و با همکاری و هم‌افزایی و با جلب مشارکت مردمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، مشکلات موجود را رفع کنیم.

قاضی‌القضات اظهار داشت: با یک دست نمی‌توان بر همه مشکلات فائق آمد؛ یک مسئول نیز در مواجهه با همه مسائل و مشکلات کارایی لازم را ندارد؛ فلذا چاره کار در همدلی و همکاری و هم‌افزایی همه مسئولان و قوا است.

رئیس عدلیه گفت: به کرات و در کلیه سفرهای استانی خود تاکید کرده‌ام که این آمادگی را دارم که کلیه اختیارات خود را که به لحاظ قانونی قابل تفویض به رؤسای کل دادگستری استان‌ها است، تفویض کنم تا در رفع مشکلات و مسائل حقوقی و قضائی مردم سراسر ایران اسلامی تسریع و تسهیل صورت گیرد.

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: یکی از آرمان‌های نظام ما تحقق عدالت در همه عرصه‌ها و پاسداری از ارزش‌های دینی و الهی است؛ فلذا ما کارگزاران نظام با کمک شما مردم باید در مسیر تحقق عدالت همه‌جانبه و پاسداری از ارزش‌های الهی هر چه بیشتر کوشا و ساعی باشیم.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه در این مراسم، «مهرانگیز» رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای سنددار کردن اراضی استان بوشهر، گفت: مشخصاً ایرادی که برای اسناد شهر آب‌پخش وجود داشت به ۷۰ سال قبل و زمانی که طبق قانون اراضی خالصه در دهه ۱۳۳۰ اراضی به مردم واگذار شد برمی‌گردد؛ درواقع به لحاظ مشکلی که در حوزه منابع طبیعی وجود داشت، فرایند صدور سند برای مردم شهر آب پخش فراهم نبود.

وی افزود: امروز در شهرستان دشتستان شاهد صدور سند مالکیت و حدنگاری اراضی شهرک‌های صنعتی و همچنین اجرای عملیات تفکیک قطعات این اراضی جهت واگذاری به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان به میزان هزار و ۴۳۴ سند و به مساحت هزار و ۲۰۰ هکتار هستیم؛ همچنین امروز، شاهد صدور اسناد اوقاف به مساحت ۱۵ هکتار و اسناد نیروگاه اتمی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع نیز هستیم.

همچنین امروز اسناد مالکیت دفترچه‌ای و حدنگاری اراضی محیط زیست به مساحت ۷۱ هکتار تعویض و صادر شدند؛ صدور اسناد جزیره نگین به عنوان یکی از نقاط کانونی واردات و صادرات استان بوشهر به مساحت ۱۳۶ هکتار نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته محسوب می‌شود.

محمدی‌زاده استاندار بوشهر نیز طی سخنانی اظهار کرد: رئیس دستگاه قضا طی این سه سفری که طی سه سال گذشته به استان بوشهر داشته‌اند، به خوبی مدیریت جهادی، انقلابی و مردمی را معنا کردند؛ حقیقتاً هر یک از این سفرها، منشأ خیرات و برکات فراوان برای مردم استان بوشهر بوده است.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور و اداره ثبت استان بوشهر طی سه سال اخیر، یک نهضت عظیم را برای صدور اسناد املاک دولتی و مردمی استان بوشهر به وجود آوردند.

«رضایی» نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی در این آئین اظهار کرد: تقریباً زمانی که بسیاری به این نقطه رسیده بودند که معضل ۷۰ ساله اسناد شهر آب‌پخش قابل حل شدن نیست، شاهد تلاش تحسین‌برانگیز دستگاه قضائی و سازمان ثبت و نهایتاً حل این مشکل بودیم.

وی با بیان اینکه این کار دستگاه قضا سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران را افزایش می‌دهد گفت: معاونین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کوچه به کوچه آب‌پخش را بررسی و مستندات مختلفی را جمع‌آوری کردند تا بتوانند با اتقان بالا اقدام به صدور اسناد کنند.

در پایان این آئین، با حضور رئیس قوه قضائیه، استاندار بوشهر، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کل دادگستری استان بوشهر، به صورت نمادین و به نیت ۱۴ معصوم علیهم‌السلام، اسناد مالکیت ۱۴ نفر از مردم آب‌پخش به آنها اهدا شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها