مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش‌ عنوان کرد؛

نواختن زنگ ایثار در مدارس کشور/ حضور ایثارگران در جمع دانش‌آموزان برای روایتگری

«پناهی‌روا» با تأکید بر لزوم حضور ایثارگران در جمع دانش‌آموزان برای روایتگری خاطرات‌شان گفت: امسال همزمان با هفته دفاع مقدس، در مدارس کل کشور زنگ ایثار نواخته خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲ - 01September 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «زهرا پناهی‌روا» مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش‌، امروز (یک‌شنبه) در نشست اعضای ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، اظهار داشت: امسال نیز مانند سال‌های قبل در تلاش هستیم تا برنامه‌های متنوعی را برای گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در جامعه دانش‌آموزی برگزار کنیم که لازمه این کار، توجه به علایق، سلایق و نیازمندی نسل‌های «زِد» و «آلفا» است.

اجرای زنگ ایثار در مدارس کشور/ حضور ایثارگران در جمع دانش‌آموزان برای روایت‌گری

پناهی‌روا افزود: امروز فراخور تغییر ذائقه‌ها و روزآمد شدن ابزارهای ارتباطی، باید شاخص‌های دفاع مقدس را احصا و آن‌ها را مطابق روز به نسل جوان ارائه کنیم.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش‌ خاطرنشان کرد: حضور پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در بین دانش‌آموزان یکی از اقداماتی است که می‌تواند با ارتباط چهره به چهره این عزیزان با نسل جوان، توجه دانش‌آموزان را به آن دوره و وقایع آن جلب کرده و پل ارتباطی مستحکمی بین دو نسل باشد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس باید به‌صورت دانش‌آموزمحور تدوین شوند. تجلیل از پیشکسوتان ایثارگری با حضور دانش‌آموزان تأثیر عملی بر آن‌ها دارد تا فرهنگ تکریم و تجلیل از قهرمانان ملی به نسل جوان منتقل شود.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش‌ گفت: با توجه به فاصله گرفتن از دوران دفاع مقدس، بازخوانی و تبیین بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون دفاع مقدس یکی از ضرورت‌هاست که باید با زبان امروزی و به صورت هنرمندانه در دستور کار قرار گیرد.

پناهی‌روا افزود: هنرمندان و اهالی رسانه می‌توانند کمک شایانی در حوزه جهاد تبیین برای دانش‌آموزان داشته باشند تا فرهنگ ایثار و شهادت به زبان هنر و جوان‌پسندانه در قالب جهاد تبیین ارائه شود.

وی ادامه داد: معاونت‌های مختلف در وزارتخانه آموزش و پرورش می‌توانند با ارائه راهکار و پیشنهاد، برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های هفته دفاع مقدس مساعدت و در جهت هرچه باشکوه‌تر شدن این مناسبت بزرگ اقدام کنند.

وی گفت: در دو سال اخیر سعی ستاد بر این بوده است تا در مناسبت‌های مختلف با ایثارگران ارتباط گرفته و با حضور آن عزیزان در مراسم‌های مختلف، گامی عملی برای تجلیل این قشر معظم بردارد که در هفته گرامیداشت دفاع مقدس نیز در همین مسیر از ایثارگران شاغل در ستاد با حضور وزیر آموزش و پرورش که خود از جامعه ایثارگری است، تجلیل خواهد شد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش‌خاطرنشان کرد: امسال با عنوان «پروژه مهر»، همزمان با روز اول بازگشایی مدارس، زنگ ایثار در کنار زنگ بازگشایی در نوبت صبح مدارس و علاوه بر این، زنگ نماز در نوبت عصر نواخته خواهد شد؛ زنگ ایثار قبلاً در مدارس شاهد نواخته می‌شد که امسال در کل مدارس کشور نواخته خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۱۲

نظر شما
پربیننده ها