فرمانده نیروی زمینی ارتش: تانک ارتقاءیافته «ام ۶۰» در لبه فناوری حرکت می‌کند

امیر سرتیپ حیدری گفت: تانک ارتقاءیافته «ام ۶۰» با تانک‌های روز دنیا در موضوع حفاظت زرهی و قابلیت زرهی برابری کرده و در لبه فناوری حرکت می‌کند.
کد خبر: ۶۸۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹ - 01September 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم الحاق تانک ارتقاءیافته ام ۶۰ (m-60) که امروز (یکشنبه) در مرکز تولید، بهینه‌سازی و نوسازی شهید زرهرن انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنا به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، نیروی زمینی ارتش در سال‌های گذشته تغییرات عمیقی در هویت و ماهیت یگان‌های خود از جمله تبدیل این نیرو به یک نیروی متحرک هجومی و واکنش سریع به وجود آورده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش: تانک ارتقاءیافته «ام ۶۰» در لبه فناوری حرکت می‌کند

امیر سرتیپ حیدری افزود: یک نیروی واکنش سریع و متحرک هجومی بایستی به کارخانجاتی متکی باشد که بتوانند به‌موقع از نیرو پشتیبانی کنند؛ بایستی از مجموعه کارخانجاتی برخوردار باشیم که انواع تانک‌ها، نفربر‌ها و تسلیحاتی که یگان‌های متحرک هجومی و واکنش سریع ضرورتاً به آن مجهز شوند را پشتیبانی کنند.

وی ادامه داد: امروز مجموعه کارخانجات شهید زرهرن این مسئولیت را به عهده گرفته و می‌توان به جرأت گفت که این مجموعه توانست شعار «ما می‌توانیم» را به «ما توانستیم» تبدیل کند. ما در این مجموعه توانستیم خودرو‌های فوق سنگین را تولید و برای اولین بار تانک ام ۶۰ را در لبه فناوری بهینه کنیم و در یگان‌های نیروی زمینی با قدرت مانور و آتش بسیار قوی، آن را مورد استفاده قرار دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: مجموعه کارخانجات زرهرن توانست که نیروی زمینی را به مرحله‌ای برساند که بتواند انواع یگان‌های زرهی را در رزمایش‌ها و در مکان‌هایی که نیازمند انتقال و جابجایی است با قدرت و با سرعت منتقل کند. 

امیر حیدری گفت: امروز مجموعه کارخانجات زرهرن پشتیبان بسیار مطمئنی برای نیروی زمینی است. در بحث هوشمند کردن توپخانه‌ها، بهینه کردن تانک‌های ام ۶۰ و چیفتن، و تبدیل نفربر‌های pm۱ به pm۲ اتفاقات بسیار خوبی افتاده است؛ همچنین در برخی قسمت‌ها با همکاری با وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اقدامات موثری نیز انجام شده است.

وی اظهار داشت: امروز میزبان فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بودیم تا از تانک جدید بهینه‌سازی شده ام ۶۰ بازدید کنند تا بنا بر تدابیر، به تولید انبوه برسد.

سرتیپ حیدری با بیان اینکه تانک ام ۶۰ دارای ۱۳ قابلیت است که توانستیم آن را احیا کنیم، عنوان کرد: امروز تانک ام ۶۰ دارای زره واکنشی، استابلیزر، توپ بسیار قوی بهینه‌سازی شده و موتور با قابلیت مانور بسیار بالا و انواع دوربین‌های دورنگر است که هیچ خلأیی برای اپراتور باقی نگذاشته و ضمن قدرت مانور در شب و روز می‌تواند در تاریکی با دشمن درگیر شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: تانک ام ۶۰ با تانک‌های روز دنیا در موضوع حفاظت زرهی و در قابلیت زرهی برابری کرده و در لبه فناوری حرکت می‌کند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار