نماینده ولی‌ فقیه در لرستان:

هنرمندان نقش امیدآفرینی مردم را برعهده دارند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی با اشاره به اینکه شما اهل هنر جایگاه معنوی و نقش روحانی دارید، گفت: هنرمندان به نوعی با آثار خود در تلاش و کوشش هستند که مردم را با نغمه‌ها و اهداف متعالی و روحانی پیوند بزنند، بنابراین کار شما ایمان‌آفرینی، ایجاد امید و نشاط است.
کد خبر: ۶۸۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹ - 01September 2024

هنرمندان نقش امیدآفرینی مردم را برعهده دارند به گزارش دفاع‌پرس از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی»، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، امروز، (یک شنبه)، در آیین اختتامیه دومین سوگواره منطقه‌ای چلچراغ، اظهار داشت/: شما هنرمندان حامل پیام دینی و معرفتی هستید و این پیام را با زبان هنر ترویج و تبلیغ می‌کنید.

وی با اشاره به اینکه شما اهل هنر سِمت معنوی و نقش روحانی دارید، بیان کرد: شاعر با شعرش و مداح اهل بیت با صدای خوشش، نغمه‌سرا با نغمه‌هایش و آن کسی که در آهنگ‌های آئینی هنری دارد با هنرش همه در تلاش و کوشش هستید که مردم را با آثار، نغمه‌ و اهداف متعالی و روحانی پیوند بزنید، بنابراین کار شما ایمان‌آفرینی، ایجاد امید و نشاط است.

شاهرخی ادامه داد: کار شما پیوستگی قلبی مردم با ارزش‌ها و آنانی است که ارزش‌‌آفرینی می‌کنند، ارزش‌آفرینان یعنی پیامبران، انبیا و صدیقین و شهدا و شما قلب مردم را به ارزش‌ آفرینان پیوند می‌زنید.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان تأکید کرد: اگر وجود مقدس رسول گرامی اسلام(ص)، امام حسن مجتبی(ع)، فاطمه زهرا(س) و امام رضا(ع) در بین ما بود، ما را به این فرا می‌خواندند که دل‌های مردم را به ارزش‌ها پیوند بزنیم و این کاری است که شما اهل هنر انجام می‌دهید.

وی تصریح کرد: شعر، آهنگ و صدا هنر است و کسی که در یک نمایشنامه نقش‌آفرینی می‌کند هنر و هنرمند است و وقتی همه اینها در یک رویداد با هم جمع شوند این تأثیر مضاعفی در دل و جان شنونده و بیننده دارد و تأثیر ماندگار می‌گذارد.

شاهرخی با اشاره به اینکه ساختن آهنگ‌های خوب در مناسبت‌های دینی و مذهبی، مداحی قابل قبول و شعر با مضامین خوب، آهنگ‌های به‌دور از ابتذال وقتی با هم جمع می‌شوند، باعث می‌شود جمعیت‌های چند هزار نفری را مشاهده کنیم، افزود: کار شما تأثیر بسیاری بر ذهن و دل مردم و جامعه دارد و این منصب مهمی است که باید قدر آن را دانست، بنابراین باید از مضامین و محتوایی استفاده کرد که با هنر فاخر شما هرچه بیشتر بر دل‌ها و اذهان و افکار بنشیند، از این جهت ممکن است کارها با هم متفاوت باشد.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان گفت: کسی که صدای خوشی دارد و کسی که خداوند در درونش یک چشمه جوشان قرار داده است که او را به سرودن اشعاری وادار می‌کند خودش یک رسانه است، مداحی، شاعر و نویسنده و کسی که در نمایشنامه نقشی برعهده می‌گیرد یک رسانه است و چون این توانایی را دارد مسئولیت بزرگی بر دوش آن‌هاست.

 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار