نتانیاهو: توافق تبادل اسرا در کار نیست

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون هیچ گونه توجهی به اعتصاب و تظاهرات سراسری در اراضی اشغالی، گفت که در خصوص مذاکرات تبادل اسرا، هیچ نرمشی نشان نخواهد داد.
کد خبر: ۶۸۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۴ - 01September 2024

 به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه امروز یکشنبه بدون هیچ اعتنایی به معترضان صهیونیست تاکید کرد که در خصوص مسئله باقی ماندن در محور فیلادلفیا هیچ عقب نشینی در کار نخواهد بود.در حال حاضر نظامیان اسرائیلی در محورهای فیلادلفیا و نتساریم واقع در مرز نوار غزه و مصر حضور دارند. 

نتانیاهو: توافق تبادل اسرا در کار نیست

نتانیاهو مدعی است که حضور این نظامیان، باعث قطع کمکهای ادعایی به حماس خواهد شد.بسیاری از کارشناسان تأکید دارند که شخص نتانیاهو، صرفا بنا بر ملاحظات سیاسی و حفظ جایگاه خود، مانع از توافق تبادل اسرا/آتش‌بس در غزه می‌شود و باقی ماندن این نظامیان در محورهای مذکور، هیچ توجیهی ندارد.

نتانیاهو: عقب‌نشینی نخواهم کرد

نتانیاهو گفت من برای عقد توافق تبادل اسرا در ۲۷ ماه می و ۱۶ آگوست به آمریکایی‌ها پاسخ مثبت دادم و در مذاکرات نرمش نشان دادم، ولی در خصوص یک مسئله مهم مانند محور فیلادلفیا هیچ‌گونه عقب نشینی در کار نخواهد بود.  

وی با بیان اینکه این محور به منزله کپسول اکسیژنی برای جنبش حماس است، مدعی شد: لغو مصوبه باقی ماندن در فیلادلفیا پاداشی برای حماس خواهد بود و من در این زمینه هیچ‌گونه نرمشی نشان نخواهم داد.

 روزنامه اسرائیلی ها هاآرتض به نقل از یکی از رهبران حزب لیکود گزارش داد: نتانیاهو فقط زمانی اجازه خواهد داد که توافق تبادل منعقد شود که خیابان‌ها شعله ور شوند
رئیس «هیستادروت» (فدراسیون مشترک کارگری) هم ساعتی پیش گفت: توافق تبادل گروگان‌ها فقط به خاطر مسائل سیاسی هیچ‌گونه پیشرفتی ندارد.

 از فردا اقتصاد در اسرائیل متوقف خواهد شد. ما به جای توافق تبادل با جنازه روبرو می‌شویم لذا باید اقتدار حکومت را بازپس بگیریم.این در حالی است که انجمن اسرای اسرائیلی و مفقودین، خانواده‌های این اسرا و تحلیلگران اسرائیلی، امروز یکشنبه، بنیامین نتانیاهو را مسؤول مرگ ۶ اسیر دیگر این رژیم صهیونیستی در نوار غزه دانستند و خواستار اعتصاب سراسری تا سرنگونی کابینه او شدند.

ایهود باراک نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی تصریح کرد که «آنچه امروز اتفاق افتاد محصول یک خرد سیاسی نیست، بلکه بر اساس منافع شخصی است.ما با نتانیاهو به پیروزی نخواهیم رسید. او یک قمارباز است باید او را طرد کنیم».

یائیر لاپید رئیس اپوزیسیون اسرائیل گفت که نتانیاهو و شورای مرگ او تصمیم گرفتند که این ۶ اسیر را که در غزه در قید حیات بودند، نجات ندهند.

دامنه اعتصابات سراسری گسترش خواهد یافت

شهردار شهرک گیواتیم در نزدیکی تل آویو امروز از اعتصاب در این شهرک در روز دوشنبه (فردا) در اعتراض به عدم دستیابی به توافق تبادل اسرا و تلاش برای آزادی اسرای اسرائیلی خبر داد. خانواده‌های اسرای اسرائیلی در بیانیه‌ای از تمامی شهرک‌نشینان خواستند تا برای فلج کردن رژیم نتنیاهو و به لرزه درآوردن «اسرائیل» از امروز آماده شوند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که ارزیابی‌های ارتش رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این ۶ اسیر طی یک یا دو روز اخیر، در جریان عملیات‌های صورت گرفته در نزدیکی تونل‌هایی که در آن نگهداری می‌شدند، کشته شده باشند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه خبر دادند که در راستای همراهی با فراخوان اعتصاب در این رژیم فرودگاه «بن گورین» از فردا صبح دوشنبه به صورت کامل تعطیل خواهد شد.

روزنامه اسرائیل هیوم خبر داد: این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که سندیکای کارگری رژیم صهیونیستی فردا دوشنبه را اعتصاب سراسری اعلام کرد.  

«بنی گانتس» رهبر حزب «اردوگاه دولت» و وزیر جنگ پیشین رژیم اسرائیل از شهرک نشینان اسرائیلی خواست که به این اعتصاب بپیوندند و گفت: زمان آن فرا رسیده است که کابینه شکست مطلق را تغییر دهیم.  گانس گفت که نتانیاهو ترسیده و مردد است و به خاطر ملاحظات سیاسی، به جای نجات جان گروگانها، فقط با زمان بازی می‌کند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار