نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

لزوم تقویت بخش فرهنگی زندان‌ها/ عوامل زندان باید پایبند به اصول انسانیت باشند

آیت الله «محمدی لائینی» با تاکید بر اینکه قوی شدن بخش فرهنگی داخل زندان‌ها باید از اصول مهم باشد، گفت: عوامل زندان باید پایبند به اصول انسانیت باشند.
کد خبر: ۶۸۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۶ - 01September 2024

لزوم تقویت بخش فرهنگی زندان‌ها/ عوامل زندان باید پایبند به اصول انسانیت باشندبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌های استان مازندران، ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع) پیامبر اکرم (ص) و امام رضا (ع)، اظهار داشت: از اینکه خادمی می‌رود و خادم دیگری می‌آید در سفر زندگی طبیعی است.

وی افزود: مهم این است که خادم تازه آمده کار را درست انجام دهد، یکی از جا‌هایی که نیاز به خدمت و رحمت و ترحم نسبت به خانواده‌ها دارد مجموعه زندانیان هستند.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: خانواده‌های زندانیان با خلاء سرپرستشان دچار دردسر‌های زیادی می‌شوند، از این رو هم قاضی و هم مسئول زندانش باید نگاه چندجانبه را به این مجموعه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: اولا عدالت باید در زمینه فضای فیزیکی و ساختمانی به اندازه کافی رعایت شود، زندانیان هم آدم هستند زندان باید یک ندامتگاه و جایگاهی برای ایجاد تحول باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه قوی شدن بخش فرهنگی داخل زندان‌ها باید از اصول مهم باشد، گفت: عوامل زندان باید پایبند به اصول انسانیت باشند، عوامل خشن بی‌اخلاق آنجا معنا ندارد بلکه باید همچون پرستاران در بیمارستان باشند.

امام جمعه ساری یادآور شد: پیغمبر اکرم (ص) هم بر رفتار براساس رحمت و هم رافت تاکید داشتند، برخی‌ها در مرخصی مرتکب قتل و جرم می‌شوند که به جای خودش.

این مسئول دینداری را از ویژگی‌های مهم یک انسان دانست و بیان کرد: آقای استادی موفق بود که در دوران کرونایی یک نفر از زندانیان به کرونا مبتلا نشد، اخلاق خوب داشت، دردمند بود، دنبال بهبود بخشیدن به شرایط زندان بود، در کار خود دغدغه داشت.

وی ادامه داد: برای آقای حمید پوریانی هم آرزوی توفیق داریم، از یک دودمان متدین و شهدایی هستند.

در این مراسم با تکریم از خدمات «علی استادی»، «حمید پوریانی» به عنوان مدیرکل زندان‌های استان مازندران معارفه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها