مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران تأکید کرد؛

ضرورت توجه به نقش مردم در افزایش نرخ ازدواج و فرزندآوری

«پازوکی» گفت: طرح اجتماعی فتحان با حمایت نهاد حاکمیتی و حاکمیت مردمی برای جوانسازی جمعیت اجرا می‌شود و ظرفیت مردمی در افزایش نرخ ازدواج و فرزندآوری در کنار سیاست‌های حاکمیتی بسیار اثرگذار است. ‎
کد خبر: ۶۸۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰ - 01September 2024

ضرورت توجه به نقش مردم در افزایش نرخ ازدواج و فرزندآوریبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «فرشته پازوکی» مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران امروز از روند اجرای طرح فتحان (فرزندان تحول آفرین ایران زمین) در منطقه جورجاده شهرستان قائمشهر با همراهی معاون شبکه بهداشت و درمان بازدید کرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران با حضور در پایگاه بهداشت، در خصوص گام‌های اجرایی طرح فتحان با هدف تحکیم بنیان خانواده و فرزندآوری، اظهار داشت: طرح اجتماعی فتحان با حمایت نهاد حاکمیتی و حاکمیت مردمی برای جوانسازی جمعیت اجرا می‌شود و ظرفیت مردمی در افزایش نرخ ازدواج و فرزندآوری در کنار سیاست‌های حاکمیتی بسیار اثرگذار است.

پازوکی بر لزوم همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی و نیروی مردمی تاکید و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای بهتر طرح فتحان، شبکه‌سازی بین دستگاه‌های اجرایی و نیروی مردمی در راستای شناسایی مشکلات و آسیب شناسی حوزه ازدواج و فرزندآوری ایجاد گردد.

وی از عوامل اجرایی طرح فتحان شهرستان خواستار بلوک‌بندی و تهیه زیج جمعیتی در هر یک از محلات و روستا شد.

پازوکی همچنین افزود: برای شناسایی و احصاء گروه‌های هدف برای ازدواج و موالید اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران از دوره برگزاری آموزشی برای عوامل اجرایی طرح فتحان شهرستان بازدید کرد و متذکر شد: برای گروه‌های هدف دوره آموزشی طی ۲۰ روز آینده برگزار شود.

پازوکی، از گروه کاروان سلامت جمعیت هلال احمر شهرستان قائمشهر که به مناسبت هفته دولت با نام و یاد شهید «حمید مروتی» در خانه هلال روستایی باغدشت به انجام ویزیت رایگان پرداختند، ضمن دیدار و تقدیر از عمل شایسته آنها، خواستار آموزش‌ها و انجام کار‌های فرهنگی و تشویقی در جهت فرزند‌آوری توسط این گروه‌ها شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها