پیام القسام به صهیونیست‌ها بعد از کشته شدن ۶ اسیر

القسام در پیامی ویدئویی با انتشار تصاویر اسرای کشته شده صهیونیست در نوار غزه، خطاب به صهیونیست‌ها گفت که این اسرا می‌توانستند زنده بمانند و در توافق تبادل اسرا آزاد شوند، اما نتانیاهو مانع شد و محور فیلادلفیا را به آزادی آنها ترجیح داد.
کد خبر: ۶۸۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴ - 02September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در پی کشته شدن شش اسیر صهیونیست در نوار غزه، در سایه مانع‌تراشی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در روند مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا، گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس پیامی برای صهیونیست‌ها فرستاد.

پیام القسام به صهیونیست‌ها بعد از کشته شدن ۶ اسیر

القسام در پیامی ویدئویی، تصاویر اسرای کشته شده صهیونیست در نوار غزه را که ارتش اشغالگر موجب مرگ آنها شده است، منتشر کرده و خطاب به شهرک‌نشینان و به‌ویژه خانواده‌های اسرای اسرائیلی گفت: این اسرا می‌توانستند زنده باشند و در مرحله اول توافق از غزه آزاد شوند، اما نتانیاهو مانع آن شد.

القسام در این پیام ویدئویی خود برای صهیونیست‌ها تاکید کرد: نتانیاهو قصد دارد ده‌ها «ران آراد» بسازد. (ران آراد خلبان صهیونیست است که هواپیمای او در لبنان سقوط کرد و سرنوشت وی از سال ۱۹۸۶ تاکنون نامشخص است).

القسام در این پیام ویدئویی با انتشار تصاویری از بمباران‌های ارتش صهیونیستی در مناطق مختلف نوار غزه و تصاویر اسرای کشته شده صهیونیست، در پاسخ به سخنان نتانیاهو که گفته بود، «اگر قرار باشد میان فیلادلفیا و بازگرداندن اسرای یکی را انتخاب کنم، فیلادلفیا را انتخاب خواهم کرد»، خطاب به صهیونیست‌ها گفت: نتانیاهو محور فیلادلفیا را به آزادی اسرای شما ترجیح داد.

لازم به ذکر است که در چند دور اخیر مذاکرات مربوط به آتش‌بس غزه و تبادل اسرا، نتانیاهو با شروط جدید خود مانع رسیدن به توافق شد و یکی از موانعی که ایجاد کرد مربوط به محور فیلادلفیا در امتداد مرز غزه و مصر است. این محور گذرگاه رفح را هم در بر می‌گیرد که تنها نقطه عبور بین مصر و غزه است.

رژیم صهیونیستی می‌گوید که آمادگی خروج همه جانبه و کامل از محور فیلادلفیا را ندارد و تنها با دور شدن از گذرگاه رفح موافقت می‌کند و نیرو‌های خود را در مناطقی دور از مکان‌های شلوغ و پرتردد غزه، مجدداً مستقر خواهد کرد. منابع آگاه گزارش دادند که اسرائیلی‌ها روی جنبه امنیتی تونل‌ها تمرکز کرده‌اند و خواستار ایجاد یک دیوار آهنی هستند که تا عمق زمین کشیده شود و همچنین تجهیزات فنی ویژه‌ای در آنجا قرار داده شود که تضمینی برای عدم حفر تونل‌های جدید و عدم رسیدن سلاح‌ها و یا نیرو‌های انسانی از طریق سیناء مصر به رفح باشد. همچنین رژیم صهیونیستی بر لزوم مشارکت خود در تمامی تدابیر امنیتی در امتداد مرز غزه و مصر تاکید دارد.

بعد از کشته شدن شش اسیر صهیونیست در نوار غزه، از شب گذشته صد‌ها هزار صهیونیست در تل‌آویو و سایر مناطق فلسطین اشغالی بیرون آمده و علیه نتانیاهو تظاهرات می‌کنند.

رسانه‌های عبری اعلام کردند که این بزرگترین تجمع اعتراض آمیز از زمان آغاز جنگ ۷ اکتبر محسوب می‌شود؛ به نحوی که معترضان تقاطع‌های مختلف تل‌آویو را در اعتراض به کشته پیدا شدن شش اسیر اسرائیلی مسدود کردند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها