همه یک‌صدا علیه نتانیاهو؛ او باعث شکست در تبادل اسراست

همزمان با تظاهرات علیه نخست وزیر رژیم اسرائیل در شب گذشته، رئیس اپوزیسیون این رژیم گفت که نتانیاهو با سنگ‌اندازی در میسر مذاکرات، مانع تبادل اسرا شد تا فروپاشی خود را به تأخیر بیندازد.
کد خبر: ۶۸۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹ - 02September 2024

 به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دیروز یکشنبه کشف اجساد شش اسیر اسرائیلی دربند مقاومت فلسطین در غزه، آن هم به صورت اتفاقی که در بین آنها یک تبعه آمریکایی نیز وجود دارد، مطابق پیش‌بینی‌ها موجی از اعتراض‌ها در داخل و خارج از اراضی علیه نخست وزیر به راه انداخت.

همه یک‌صدا علیه نتانیاهو؛ او باعث شکست در تبادل اسراست

از دیروز موج اعتراضات کم سابقه‌ای در اراضی اشغالی به ویژه شهر تل‌اویو به راه افتاد و همه یک‌صدا کشته شدن اسرای صهیونیست را گردن نتانیاهو انداختند. شب گذشته تل‌آویو شاهد تجمع چند صد هزار نفری علیه نخست وزیر اسرائیل بود.

یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل امروز دوشنبه نتانیاهو را به باد انتقاد داد و گفت که او با اقدام من‌درآوردی خود در اضافه کردن بند تداوم حضور نظامی در محور صلاح الدین (فیلادلفیا؛ بین غزه و مصر) توافق دست یابی به آتش بس و تبادل اسرا را به شکست کشاند تا مانع از فروپاشی کابینه اش شود.

اخیرا قاهره و دوحه قطر شاهد مذاکرات برای دست یابی به توافقی بود که از دل آن تبادل اسرا و آتش بس محقق شود، ولی به دلیل سنگ اندازی‌های رژیم اسرائیل و شخص نتانیاهو بر سر حضور در صلاح الدین و نتساریم، به نتیجه‌ای نرسید.

نتانیاهو در بحبوحه مذاکرات گفته بود: «اگر قرار باشد میان فیلادلفیا و بازگرداندن اسرای یکی را انتخاب کنم، فیلادلفیا را انتخاب خواهم کرد».

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها