مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه:

باید نسل جوان را با قرآن آشنا و مانوس کنیم

حجت الاسلام «صالحی» گفت: هرچه برای قرآن کار کنیم، بازهم کم است و باید جامعه به‌ خصوص کودکان و نوجوانان که آینده‌سازان کشور هستند را با قرآن کریم آشنا و مانوس کنیم.
کد خبر: ۶۸۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶ - 02September 2024

باید نسل جوان را با قرآن آشنا و مانوس کنیمبه گزارش ‌دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «محمد صالحی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه امروز در ستاد برنامه‌ریزی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن کریم استان کرمانشاه، با اشاره به در پیش بودن این مسابقات، اظهار داشت: امسال حدود سه هزار نفر در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در سطح استان شرکت کردند که رتبه اول را از نظر تعداد شرکت کنندگان به نسبت جمعیت در کشور کسب کردیم.

وی با بیان اینکه ۲۱۱ نفر از شرکت کنندگان مرحله شهرستانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم راهی مرحله استانی این مسابقات شده‌اند، افزود: ۱۱۱ نفر از این افراد آقایان و ۱۰۰ نفر دیگر خانم‌ها هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه مرحله استانی این مسابقات طی روزهای ۱۵ تا ۱۹ شهریور در کرمانشاه برگزار خواهد شد، عنوان کرد: دو روز اول مسابقات بخش خواهران و دو روز دوم مسابقات بخش برادران برگزار خواهد شد و در روز پایانی نیز مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان برگزار خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته های حفظ کل، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، ترتیل، قرائت، اذان و دعاخوانی برگزار خواهد شد، گفت: برگزیدگان مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم، آذر ماه در مرحله کشوری مسابقات در استان آذربایجان شرقی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی اشاره‌ای هم به برگزاری رشته‌های معارفی مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم به صورت کتبی در روز پنجم مهرماه داشت و گفت: این مسابقات که در مرحله شهرستانی با حضور ۱۲۵۰ شرکت کننده برگزار شده بود، در این مرحله با حضور ۱۲۶ برگزیده مرحله شهرستانی برگزار خواهد شد.

صالحی رشته‌های معارفی مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم را شامل نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن در دو بخش اهل تشیع و اهل تسنن و ترجمه عمومی قرآن کریم عنوان کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه قرآن مظلوم و مهجور است، گفت: هرچه برای قرآن کار کنیم، بازهم کم است و باید جامعه به‌ خصوص کودکان و نوجوانان که آینده‌سازان کشور هستند را با قرآن کریم آشنا و مانوس کنیم.

وی سپس از ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان به واسطه تجلیل نکردنشان از نخبگان قرآنی استان گلایه کرد و افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی اهتمام بیشتری به تجلیل از نخبگان قرآنی خود داشته باشند، چون شناسایی و تجلیل از نخبگان قرآنی در گرایش بیشتر جامعه خصوصاً نسل جوان به یادگیری و حفظ قرآن کریم تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها