نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

فراگیری علم دین بهترین راه برای حفظ خود انسان و خانواده‌ها از عذاب الهی است

حجت الاسلام «غفوری» گفت: فراگیری علم دین بهترین راه برای حفظ خود انسان و خانواده‌ها از عذاب الهی است و وقتی انسان عالم به علم دین می‌شود، برای زندگی خود، خانواده و تربیت فرزند و نسل‌های بعد مسیر درست را هم در عقیده، هم در خصوصیات اخلاقی و هم در عمل انتخاب می‌کند.
کد خبر: ۶۸۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲ - 02September 2024

فراگیری علم دین بهترین راه برای حفظ خود انسان و خانواده‌ها از عذاب الهی استبه گزارش ‌دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین «حبیب الله غفوری» نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه امروز با حضور در نشست طلاب و روحانیون شهرستان جوانرود که در مسجد جامع این شهرستان و با محوریت توانمندسازی و بصیرت‌افزایی برگزار گردید؛ اظهار داشت: دایرشدن مدارس علمیه یکی از شاخص‌های تبلیغ دین و ترویج شریعت مقدسه و دقیقاً عمل به سیره و سنت پیامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و آیات شریفه کتاب خدا است. از این باب که در دورانِ پس از حضور پیامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام)، وظیفه فراگیری و تبلیغ و ترویج دین بر عهده علمای دین قرار داده شده است.

وی افزود: تربیت شاگرد دینی از بزرگ‌ترین صدقات جاریه است؛ به این دلیل که کسانی که در مدارس علوم دینی تحصیل می‌کنند، صراط مستقیم را پیدا و به آن عمل می‌کنند؛ و بعداً استاد می‌شوند و شاگرد تربیت می‌کنند، استاد اولیه در ثواب همه آن‌ها شریک است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تصریح اهمیت تحصیل علوم دینی گفت: از آنجا که دین برنامه زندگی است، هیچ علمی در این عالم به پای علم دین نمی‌رسد و همه آنچه که انسان‌ها در زندگی به آن نیاز دارند، برنامه‌ای است که از دین گرفته شده است.

حجت الاسلام غفوری با بیان اینکه فراگیری علم دین بهترین راه برای حفظ خود انسان و خانواده‌ها از عذاب الهی است؛ عنوان کرد: وقتی انسان عالم به علم دین می‌شود، برای زندگی خود، خانواده و تربیت فرزند و نسل‌های بعد مسیر درست را هم در عقیده، هم در خصوصیات اخلاقی و هم در عمل انتخاب می‌کند.

وی خطاب به طلاب علوم دینی افزود: در مسیر تحصیل علوم دینی به وسوسه‌های شیاطین جن و انس هیچ اعتنایی نکنید. بدانید صراط مستقیم و راه راست؛ راه خدا، پیامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) است. علمای دین باید اسوه و الگوی اخلاقی جامعه باشند.

حجت‌الاسلام غفوری با تقدیر از حضور خواهران در عرصه تحصیل علوم دینی، بیان کرد: اینکه در بین بانوان هم مبلغاتی باشند که در علوم دینی تحصیل کرده‌اند و مسائل شرعی و معرفتی را به جامعه بانوان محترمات اهل‌سنت منتقل کنند، کاری بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با ذکر این نکته که شهید آیت‌الله رئیسی (اعلی‌الله‌مقامه) در دولت ۳ ساله خود بیش از ۸ سال ریاست‌جمهوری خدمت کرد؛ خاطرنشان کرد: دولت دکتر پزشکیان نیز تا هنگامی که در مسیر شریعت مقدسه، انقلاب اسلامی، شهدای والامقام و رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) حرکت کنند؛ حتماً همه ملت، چه شیعه و چه سنی، یکپارچه دولت را حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها