مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صف دیدار با پزشکیان

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه العربیه مجددا تمایل خود را برای سفر به تهران و دیدار با رئیس جمهور ایران اعلام کرد.
کد خبر: ۶۸۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲ - 02September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با شبکه العربیه با تکرار نگرانی ادعایی خود از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اعلام کرد که پاسخی از رئیس جمهور جدید ایران که نشان‌دهنده وجود تمایل برای گفت‌وگو‌های تازه با هدف تضمین ماهیت صلح‌آمیز فعالیت‌های هسته‌ای ایران است، دریافت کرده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صف دیدار با پزشکیان

وی در این مصاحبه گفت: «ما نیاز به تعامل هر چه سریع‌تر به منظور برقراری مجدد گفت‌وگو‌های سازنده به منظور برخورداری از تضمین‌های معتبر و تضمین‌های مربوط به ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران داریم. همانطور که می‌دانید نکاتی هنوز وجود دارد که آنها باید در خصوص آن شفاف‌سازی کنند و پاسخ‌هایی را به آژانس بدهند که تاکنون نداده‌اند.»

گروسی افزود: «این انتظار در جامعه بین‌المللی وجود دارد و من خوشحالم که پاسخی از رئیس‌جمهور جدید ایران مبنی بر موافقت او با دیدار دریافت کرده‌ام و باید سعی کنیم این کار را در زمان مناسب انجام دهیم. امیدوارم که زمان مناسب برای او (رئیس جمهور ایران) هر چه زودتر فراهم شود.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: من فکر می‌کنم که در آینده نه چندان دور اتفاق بیافتد در غیر این صورت بی‌فایده خواهد بود. ما قادر به ملاقات خواهیم بود. من آماده‌ام که به تهران آمده و به گفتگو‌ها ادامه دهم و البته با رئیس جمهور جدید تعامل داشته باشم. همانطور که با رئیس جمهور پیشین (شهید رئیسی) داشتم.

گروسی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا خواست ایران بود تا مذاکرات با آژانس به تاخیر بیافتد و یا خود آژانس این تاخیر را ایجاد کرد، گفت: نه من فکر می‌کنم این نتیجه آشکار و طبیعی وقایعی بود که پس از از دست دادن رئیس جمهور و وزیر خارجه‌ای که با آنها در ارتباط منظم بودم رخ داد.

وی ادامه داد: این را فراموش نکنید که من در ماه می‌به ایران سفر کرده و تبادلات مهم و اساسی را با امیرعبداللهیان و رئیسی داشتم. من منطقی دیدم که تا زمان روی کار آمدن دولت جدید در ایران، امکان مذاکره برای رسیدن به نتایج قابل مشاهده وجود ندارد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار