دعوت طالبان از نخبگان افغانی برای بازگشت به وطن

معاون نخست‌وزیر طالبان در تازه‌ترین اظهارات خود از متخصصان افغانستانی خواست تا به کشورشان بازگردند و در پیشرفت افغانستان سهیم شوند.
کد خبر: ۶۸۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵ - 02September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالسلام حنفی» معاون اداری نخست‌وزیر طالبان در سخنانی از متخصصان افغانستانی خواست تا به کشورشان بازگردند و در پیشرفت افغانستان سهیم شوند.

طالبان از متخصصان افغانستانی خواست به کشور بازگردند

وی با تأکید بر نیاز مبرم افغانستان به دانش و تخصص این افراد، از آنها دعوت کرد تا در بازسازی کشورشان مشارکت کنند. این در حالی است که پیش از این نیز وزارت معادن افغانستان خواستار بازگشت نیرو‌های متخصص به این کشور شده بود.

حنفی با اشاره به تلاش‌های طالبان برای ارائه خدمات بهتر به‌ویژه در بخش بهداشت و درمان، از پزشکان و متخصصان افغانستانی خواست تا به کشور بازگردند.

معاون اداری نخست‌وزیر طالبان همچنین به اقدامات اخیر حکومت در زمینه صدور کارت‌های مصونیت برای شخصیت‌های سیاسی اشاره کرد و این اقدام را گامی در راستای ایجاد امنیت برای بازگشت متخصصین دانست.

با این حال، برخی از کارشناسان معتقدند که برای بازگشت متخصصان به افغانستان، علاوه بر تضمین امنیت، باید شرایط مناسبی برای فعالیت آنها فراهم شود. این شرایط شامل ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب، حمایت از نهاد‌های علمی و پژوهشی و همچنین تضمین آزادی بیان و اندیشه است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار