نماینده ولی فقیه در گیلان:

نیرو‌های مسلح ما در دفاع از میهن و ولایت مقتدرانه ایستاده‌اند

آیت‌الله «فلاحتی» با بیان اینکه نیرو‌های مسلح ایران اسلامی حافظان و مدافعان همه مرز‌های میهن هستند گفت: نیرو‌های مسلح ما در میدان دفاع از میهن هیچ حد و مرزی را نمی‌شناسند و هرجا که تشخیص دهند برای دفاع از حریم ولایت وارد میدان می‌شوند.
کد خبر: ۶۸۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶ - 02September 2024

نیرو‌های مسلح ما در دفاع از میهن و ولایت مقتدرانه ایستاده‌اندبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز در آیین سوگواری ۲۸ صفر مصادف با سالروز شهادت حضرت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) که با حضور پرشور هیئت‌های عزاداری نیرو‌های مسلح و عموم مردم در مصلی امام خمینی (ره)، شهر رشت برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اظهار داشت: براساس آموزه‌های اسلامی، انسان، باید دنیا را یک «سفر» و خود را «مسافر» آن بداند که مقصدش آخرت است، پس باید از فرصت‌ها استفاده کرده و از تباه شدن عمر و استعدادهایش جلوگیرى کند.

وی تاثیرپذیری انسان از سبک زندگی پیامبر اسلام و امام حسن مجتبی (ع) و امام هشتم را بهترین الگو برای تربیت انسان در دنیا خواند و افزود: در فلسفه اسلامی این‌گونه بیان شده است که انسان مسافری است که زمانی کوتاه برای توشه‌برداری، ساکن این عالم گشته است.  

امام جمعه رشت با بیان اینکه مقصد و مبدأ داشتن، مستلزم داشتن راه و مسلک است و هر راه و مسلکی نیازمند راهنما و راهبر است افزود: هر سفری نیاز به توشه دارد و از مقصد داشتن انسان مسافر، معاد او و از مبدأ داشتنش توحید و خداپرستی و از نیازش به راه، دین و از نیازش به راهنما، نبوّت و امامت استخراج می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت اهمیت به آموزه‌های اسلامی برای تربیت انسان، گفت: انسان در دنیا مسافر است؛ پس باید برای رسیدن به مقصد آخرت خودسازی کند و مکتب اسلام و اهل بیت (ع) بهترین الگو برای اوست.

فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را بسیار مقتدر معرفی کرد و عنوان داشت: باورمندی و اعتقاد به خداوند و مبانی دینی یکی از بارزترین ویژگی‌های نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جهان است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه نیرو‌های مسلح ما حافظان و مدافعان همه مرز‌های میهن اسلامی‌مان هستند افزود: نیرو‌های مسلح ما در میدان دفاع از میهن اسلامی هیچ حد و مرزی را نمی‌شناسند و هرجا که تشخیص دهند باید وارد میدان برای دفاع از حریم ولایت شوند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کشور به ویژه شهدای مدافع حرم، ادامه داد: جوانان ما با شجاعت تمام صد‌ها کیلومتر فراسوی مرز‌های جغرافیایی کشورمان رفتند تا از حریم ولایت دفاع کنند.

عضو خبرگان رهبری دفاع از آرمان‌های والای اسلامی و ملی را از دیگر ویژگی‌های نیرو‌های مسلح انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در تمام جهان نیرو‌های مسلح برای ارتقاء قدرت می‌جنگند، اما نیرو‌های مسلح ما برای دفاع از اعتقادات و آرمان‌ها می‌جنگند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان دفاع از ارزش‌های والای الهی را رمز موفقیت نیرو‌های مسلح انقلاب اسلامی و رمز ماندگاری نظام اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌ها و همه مردم موظفند از نیرو‌های مسلح به ویژه نیروی انتظامی حمایت کنند.

فلاحتی همه نیرو‌های مسلح کشوری و لشکری اعم از زمینی دریایی هوایی را از دل همین مردم خواند و اظهار کرد: نیرو‌های مسلح ما هر روز شهید می‌دهند و اگر نباشند اراذل و اوباش زندگی را به کام مردم تلخ خواهند کرد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه نیرو‌های مسلح ما امروز دارای قوی بازدارندگی هستند ادامه داد: در ساحات بین‌المللی هیچ قدرتی یارای مقابله با نیروی مسلح جمهوری اسلامی را ندارد به طوری که امروز قلدران آمریکایی از نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران هراسان هستند.

وی با بیان اینکه امروز همه نیرو‌های اسلامی اعم از عراق و یمن و ... در کنار ایران برای کمک به غزه قرار دارند افزود: رژیم صهیونیستی طی ۱۱ ماه ۷۰ هزار تن بمب بر سر مردم بی‌دفاع غزه ریخته است، اما یکی از نظامیان اسرائیلی در صفحه توییت خود نوشت که اسرائیل بیش از یک سال دوام نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار