برگزاری یادواره شهیدان آیت الله «قدوسی» و سرتیپ «دستجردی» در نهاوند

یادواره شهیدان آیت الله «علی قدوسی» و سرتیپ «وحید دستجردی» همراه با سخنرانی معاون اول قوه قضاییه در نهاوند برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳ - 03September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، یادواره شهیدان آیت‌الله «علی قدوسی» و سرتیپ «وحید دستجردی» با حضور مسئولان و مردم شهید پرور نهاوند برگزار خواهد شد.

این مراسم همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام «خلیلی» معاون اول قوه قضاییه و مداحی «علیرضا کارگر» در روز (چهارشنبه) ۱۴ شهریور ساعت ۱۰، در مصلی شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

آیت‌الله «علی قدوسی» دادستان کل انقلاب اسلامی بود که در ۱۴ شهریور ۱۳۶۰ در دفتر دادستانی بر اثر انفجار یک بمب کشته شد. بنا به گفته فرزندش، «او در ابتدای انقلاب و در کوران حوادث انقلاب سعی داشت مسیر اعتدال را طی کند و همین مسئله نیز برای او دردسرساز شد».

آیت‌الله قدوسی با همکاری سیدمحمد بهشتی اقدام به تأسیس مدرسه حقانی (منتظریه) و مکتب توحید کرد و با اعمال شیوه‌ای نو و کارساز، این دو نهاد آموزشی را الگویی برای سایر مراکز آموزشی و فرهنگی قرار داد.

در نهایت پس از ۳۱ ماه خدمت در مقام قضاوت، بر اثر انفجار یک بمب آتش زا در دادستانی کل انقلاب در ۱۴ شهریور ۱۳۶۰، به شهادت رسید.

سرتیپ «هوشنگ وحید دستجردی» نیز رئیس وقت شهربانی ایران در سال ۱۳۵۹ بود. که در اثر انفجار دفتر نخست وزیری در شهریور ۱۳۶۰ ترور شد.

برگزاری یادواره شهیدان آیت الله «قدوسی» و سرتیپ «دستجردی» در نهاوند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار