رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه:

آماده گسترش همکاری در همه زمینه‌ها با کشور عراق هستیم

«حدیدی» گفت:: آماده گسترش همکاری در زمینه‌های فناوری، آموزشی و درمانی با کشور همسایه خود عراق هستیم.
کد خبر: ۶۸۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴ - 03September 2024

آماده گسترش همکاری در همه زمینه‌ها با کشور عراق هستیمبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «مسلم حدیدی» رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه امروز در دیدار با سرکنسول عراق در کرمانشاه ضمن برشمردن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه، اظهار داشت: آماده گسترش همکاری در زمینه‌های فناوری، آموزشی و درمانی با کشور همسایه خود عراق هستیم.

وی با اشاره به روابط دیرینه فرهنگی و مذهبی دو کشور تصریح کرد: خوشبختانه دو ملت ایران و عراق از دیرباز با توجه به اشتراکات فرهنگی و مذهبی خود دوست و در کنار هم بوده‌اند و امروز سطح روابط دو کشور عالی است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه گفت: پس از دیدار و بازدید شما(سرکنسول عراق در کرمانشاه) از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استان و مذاکرات دوجانبه، مکاتباتی با دفتر مرکزی جهاددانشگاهی صورت گرفت و ما بعنوان نماینده جهاددانشگاهی در غرب کشور امکان و مجوز پیگیری مراودات و ارائه خدمات و محصولات جهاددانشگاهی را به عراق دریافت کردیم. 

حدیدی با اشاره به مرز مشترک و طولانی استان کرمانشاه با کشور عراق افزود: در حال آماده سازی مقدمات انجام فعالیت‌های جهاددانشگاهی در کشور عراق هستیم و بزودی بصورت رسمی گام‌های موثری جهت توسعه تعاملات دو جانبه برداریم. 

 نیازمند استفاده از تجربیات شما در ایجاد ساختارهای فناورانه هستیم

«جعفر ستار الخزاعلی» سرکنسول عراق در کرمانشاه نیز با تقدیر از فعالیتهای صورت گرفته در سازمان جهاددانشگاهی گفت: در تلاشیم تا فعالیت های بسیار خوبی که در زمینه‌های علمی، فنی مهندسی، آموزشی و فناوری در سازمان جهاددانشگاهی صورت گرفته را در عراق نیز رقم بزنیم و نیازمند استفاده از تجربیات شما در ایجاد ساختارهای فناورانه هستیم. 

الخزاعلی با بیان اینکه خواستار توسعه بیش از پیش روابط دوجانبه با شما هستیم، گفت: خوشبختانه استان کرمانشاه از جمله استانهای مستعد و پرظرفیت است که این مهم می‌تواند زمینه‌ساز توسعه همکاری‌ها باشد. 

سرکنسول گر عراق در کرمانشاه ابراز امیدواری کرد با امضا تفاهم نامه رسمی و شروع فعالیت های جهاددانشگاهی در عراق شاهد تحولات خوبی در بخش‌های مختلف باشیم. 

وی تصریح کرد: امیدواریم بزودی با آغاز فعالیت‌های دوجانبه و برگزاری نمایشگاهی از توانمندی‌های جهاددانشگاهی بتوانیم بخش‌های توسعه یافته این نهاد علمی فاخر را به مخاطبین در عراق نشان دهیم. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار