فرمانده کل انتظامی: فلسطین با شکل‌گیری محور مقاومت دیگر تنها نیست

سردار رادان گفت: یک روز فلسطین تنها بود، اما به برکت انقلاب اسلامی امروز محور مقاومت شکل گرفته است و فلسطین دیگر تنها نیست.
کد خبر: ۶۸۸۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹ - 03September 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، مراسم نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت؛ ویژه گرامی‌داشت شهید «امیرعبداللهیان» عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور در دانشگاه دامغان برگزار شد. 

سردار رادان با تسلیت ایام شهادت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و امام حسن (علیه‌السلام) و امام رضا (علیه‌السلام) طی سخنانی اظهار داشت: مجاهدت در غربت گویا از زمان رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) نسل به نسل به ما انتقال یافته است. 

پیوند دیپلماسی و اخلاق دستاورد شهید امیرعبداللهیان/ او وزیر معیار بود

وی ادامه داد: امروز در نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در شهر شهید امیرعبداللهیان شاهد برگزاری این اجلاسیه هستیم؛ شهیدی که همه ویژگی‌های مرد میدان و مرد دیپلماسی را یک جا داشت.

سردار رادان بابیان اینکه آزادی فلسطین سال‌هاست که آرزوی مردم ایران و منطقه است، افزود: امام خمینی (ره) سال‌ها پیش مشکل جهان را آمریکا و رژیم صهیونیستی دانستند و وقتی انقلاب اسلامی را آغاز کردند، جوانانی چون شهید امیرعبداللهیان دور او را گرفتند.

وی با طرح این سوال که آیا اگر آگاه‌سازی‌های امام خمینی (ره) نبود، اسرائیل مانند امروز منفور بود، افزود: یک روز فلسطین تنها بود، اما به برکت انقلاب اسلامی امروز محور مقاومت شکل گرفته و در مقابل اسرائیل که ادعای شکست‌ناپذیری را داشت، یک سال است در دروازه‌های فلسطین برای آزادی گروگان‌ها می‌ماند و همه قدرت مقاومت را به‌خوبی درک می‌کنند و این آثار مقاومت است.

فرمانده کل انتظامی کشور میدان و دیپلماسی را مکمل هم‌دیگر دانست و خاطرنشان کرد: میدان و دیپلماسی باید باشند و اگر یک عرصه باشد و عرصه دیگر نباشد، کار پیش نمی‌رود. میدان بدون شناخت از هنر دیپلماسی نمی‌تواند میدان موفقی باشد و دیپلماسی بدون شناخت و اعتقاد به میدان، کامل نیست. این دو عرصه نیاز به فرمانده میدان و دیپلماسی پیدا می‌کنند و فرمانده دیپلماسی باید معتقد به میدان باشد. این است که شهید امیرعبداللهیان وقتی وارد عرصه دیپلماسی می‌شود، به میدان و فرمانده آن اعتقاد دارد و دیپلماسی را عرصه‌ای برای تحقق اهداف میدان می‌کند و برون‌داد این دیپلماسی می‌شود عملیات وعده صادق. 

سردار رادان با اشاره به سخنان شهید هنیه در خصوص شهید امیرعبداللهیان که او را وزیر مقاومت می‌داند، گفت: شهید امیرعبداللهیان عرصه دیپلماسی را عرصه قاسم سلیمانی‌ها کرده و این عرصه را با اخلاق پیوند زده بود.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: شهید امیرعبداللهیان، وزیر معیار بود که می‌توان به دستاورد‌های او مراجعه کرد و‌ ای کاش ما هم مانند او بتوانیم در عرصه مقاومت به شهادت نائل آئیم.

بر اساس این گزارش؛ خانواده شهید حسین امیرعبداللهیان، آیت‌الله «رضا رمضانی» عضو مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، حجت‌الاسلام «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، «نصیر عبدالمحسن عبدالله» سفیر عراق، «ابراهیم محمد الدیلمی» سفیر یمن در کشورمان و سردار «منصور شوقانی» فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) و مهمانان بین‌المللی از ۲۶ کشور در این مراسم حضور داشتند. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار