سفیر عراق: شهید امیرعبداللهیان دارای توانایی‌های دیپلماتیک و اخلاقی ارزنده‌ای بودند

نصیر عبدالمحسن عبدالله با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان یک دیپلمات تراز و شاخص بودند، گفت: شهید حسین امیرعبداللهیان دارای توانایی‌های دیپلماتیک و اخلاقی ارزنده‌ای بودند.
کد خبر: ۶۸۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷ - 03September 2024

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، مراسم نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت؛ ویژه گرامی‌داشت شهید «امیرعبداللهیان» عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور سردار احمدرضا رادان فرمانده فراجا کشورمان در دانشگاه دامغان برگزار شد. 

«نصیر عبدالمحسن عبدالله» سفیر عراق در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه من بسیار خوشحال هستیم و افتخار می‌کنم در اجلاسیه شهدای غربت حضور دارم و از میزبانان اجلاسیه تشر می‌کنم، اظهار داشت: مشارکت در این کنفرانس که مخصوص و ویژه قدردانی از دوست و برادرم، شهید امیرعبداللهیان است، مایه افتخار است. 

شهید امیرعبداللهیان دارای توانایی‌های دیپلماتیک، اخلاقی ارزنده‌ای بودند

سفیر عراق در ایران سلام و درود «فؤاد حسین بگ ملکشاهی» وزیر امور خارجه عراق را به این اجلاسه و خانواده شهید امیرعبداللهیان تقدیم و عنوان کرد: من شخصا ارتباطات نزدیکی را با شهید دکتر عبداللهیان داشتم؛ وی یک شخصیت الگو برای همه ما بود. شهید امیرعبداللهیان یک الگو بسیار موثر و کارساز برای همه کسانی بودند که در زمینه دیپلماتیک فعالیت دارند؛ ایشان دارای توانایی‌های دیپلماتیک، اخلاقی ارزنده‌ای بودند. 

وی عنوان کرد: امیرعبداللهیان یک شخصیت فرزانه بود که از لحاظ اخلاق، تدین و مجاهدت برای مجاهدین جبهه مقاومت الگو بود. من افتخار دارم که بار‌ها زمانی که ایشان به عراق سفر می‌کردند، همراه ایشان بودم و به‌خوبی شاهد بودم که چگونه مردم نسبت به ایشان ابراز محبت و دوستی می‌کردند. مخصوصا وقتی ایشان در شهر‌های کربلا و نجف بودند من شاهد این علاقه مردم به ایشان و همچنین علاقه او به مردم بودم. 

بر اساس این گزارش؛ خانواده شهید حسین امیرعبداللهیان، آیت‌الله «رضا رمضانی» عضو مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، حجت‌الاسلام «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، «نصیر عبدالمحسن عبدالله» سفیر عراق، «ابراهیم محمد الدیلمی» سفیر یمن در کشورمان و سردار «منصور شوقانی» فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) و مهمانان بین‌المللی از ۲۶ کشور در این مراسم حضور داشتند. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار