سفیر یمن در تهران:

شهید امیرعبداللهیان یک مکتب دیپلماتیک بود

«دیلمی» گفت: شهید امیرعبداللهیان در تمامی نهادهای دیپلماتیک داخلی و خارجی حضور داشت، او یک مدرسه و مکتب دیپلماتیک بود و ارزش ویژه‌ای به اصول دیپلماسی بخشید.
کد خبر: ۶۸۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹ - 03September 2024

 به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «ابراهیم دیلمی» سفیر یمن در تهران روز سه‌شنبه در نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در سالن همایش‌های بین‌المللی دامغان اظهار داشت: شهید «حسین امیرعبداللهیان» شخصیتی بزرگ بود که شاهد مسیر و روند کار کرد او به عنوان یک مجاهد اصیل و خستگی‌ناپذیر در مسیر دیپلماسی بودیم.

وی بیان کرد: از مسوولان وزارت خارجه ایران، استان سمنان و شهرستان دامغان می‌خواهیم که سیره زندگی شهید امیرعبداللهیان را گردآوری و چاپ کنند تا برای الگوگیری سایرین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان در تمامی نهادهای دیپلماتیک داخلی و خارجی حضور داشت، ابراز کرد: او یک مدرسه و مکتب دیپلماتیک بود و ارزش ویژه‌ای به اصول دیپلماسی بخشید.

وی با اشاره به اینکه روش شهید امیرعبداللهیان انگیزه قوی درون همه مجاهدان و سنگر مبارزه ایجاد کرد، افزود: این شهید پیش از انتصاب در وزارت امور خارجه موضع گیری سرسختانه‌ای علیه استکبار و علیه صهیونیست ها اتخاذ کرد.

سفیر یمن در ایران با بیان اینکه شهید عبداللهیان همواره جایگاه جمهوری اسلامی ایران را در جهان اسلام و در کل دنیا می‌دانست، تصریح کرد: دشمنان و بسیاری از رسانه های دشمن او را مورد انتقاد قرار می‌دادند که کاملا طبیعی بود این شخصیت بزرگ مورد نارضایتی رسانه های دشمنان قرار گیرد.

دیلمی با تاکید بر اینکه در روزهای اول تجاوز به خاک یمن شهید عبداللهیان موضع ارزنده ای در حمایت از مردم یمن داشت، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز با اقتدار در کنار مردم مظلوم یمن قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه شهید عبداللهیان پس از انتصاب در وزارت امورخارجه موضع گیری‌های قبلی خود را بیش از پیش تقویت کرد، افزود: او اصول درست دیپلماتیک را به هم‌رزمان خود در وزارت امور خارجه آموزش می‌داد ولی زود از بین ما رفت.

سفیر یمن در ایران گفت: شهید امیرعبداللهیان الگویی برای یک دیپلمات شجاع، مدافع سرسخت مظلومین در جهان اسلام بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار