برگزاری نشست هم اندیشی برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد

نشست هم اندیشی جهت اجرای برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۹ - 03September 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست هم اندیشی جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله «سید نصیر حسینی» نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، سرتی‍پ دوم پاسدار «مصطفی مثنوی» جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید رضا افتخاری» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان و پیشکسوتان دفاع مقدس پیرامون اجرای برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد. 
 
سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه امری ضروری است، اظهار داشت: لازمه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حرکت جهادی و مؤثر در راستای تبیین و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.
 
برگزاری نشست هم اندیشی اجرای برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
 
سرهنگ خواست خدایی به برنامه‌ها و اقدامات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اشاره و با بیان اینکه استان امسال این افتخار را دارد که میزبان پنج شهید گمنام باشد، افزود: از هشت مکان پیشنهادی برای جانمایی شهید گمنام در استان بازدید و از این تعداد پنج مکان تایید شده است.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر یادمان شهدای گمنام هیأت امنا دارد، ادامه داد: در مراکز عمومی فرمانداری‌ها و در مراکز اداری و آموزشی مسئول همان مرکز رئیس هیأت امنای آن شهید گمنام می‌باشد که مسئولیت یادمان‌های شهدای گمنام را بر عهده دارند.
 
این مسئول تصریح کرد: در صورت درخواست شهید گمنام باید مکان موردنظر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند که شهید گمنام تعلق گیرد، بیان کرد: ضروری است یادمان‌های شهدای والامقام گمنام ساماندهی شوند و بر اساس شناسنامه‌ای که برای یادمان‌ها تهیه شده است تکمیل شوند.
 
برگزاری نشست هم اندیشی اجرای برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
 
سرهنگ خواست خدایی بیان کرد: پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با زیربنای ۵ هزار مترمربع در زمینی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع در کنار پارک مهرورزی یاسوج در حال احداث است.
 
وی با بیان اینکه در این مرکز بخش‌های کودک و نوجوان، سالن آمفی تئأتر، سالن اسناد و مدارک دفاع مقدس، کتابخانه و گالری درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: این پروژه تاکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای ادامه روند ساخت این پروژه فرهنگی به اعتبارات استانی نیاز است.
 
سرهنگ خواست خدایی بیان کرد: در هفته دفاع مقدس همایش سراسری تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس تحت عنوان جهاد مقامت از دیروز تا امروز در استان برگزار می‌شود که در این راستا از ۵ هزار پیشکسوت و فعال دفاع مقدس در استان تجلیل خواهد شد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به تشریح ساختار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و رتبه‌های این اداره‌کل در سطح کشور اشاره کرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار