تولیت آستان قدس رضوی:

زائر امام رضا (ع) در برابر جنایاتی که در غزه مظلوم رخ می‌دهد بی‌تفاوت نیست

حجت‌الاسلام‌ مروی گفت: زائر امام رضا (ع) چگونه می‌تواند در برابر ظلم‌ها و جنایاتی که در غزه مظلوم رخ می‌دهد بی‌تفاوت باشد؟ شاید در تاریخ این حجم و گستردگی از جنایت کم‌نظیر باشد؛ تمام این جنایات به دست آمریکا و با اراده او انجام میشود.
کد خبر: ۶۸۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵ - 03September 2024

زائر امام رضا (ع) در برابر جنایاتی که در غزه مظلوم رخ می‌دهد بی‌تفاوت نیستبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی در آئین سنتی خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا (ع) که با حضور مسئولین لشکری و کشوری برگزار شد، اطهار داشت: زیارت صرفاً یک مراسم و مناسک مذهبی نیست؛ یک اقدام و حرکت و سیر تحولی به سوی کمال بشری و انسانی است.

وی افزود: ظاهر زیارت مراسم و مناسک است اما باطنی بسیار عمیق دارد. زیارت در یک جمله میل پیدا کردن به سوی اعراض و عدول از غیر او است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: زائر امام رضا (ع) یعنی کسی که از غیر این امام رئوف عدول کرده و رو به سوی ولی خدا و حجت خدا آورده است.

حجت‌الاسلام‌ مروی گفت: برای زیارت طهارت ظاهری و قلبی لازم است و از مهمترین آداب حضور در محضر امام معصوم طهارت قلبی و باطنی است.

وی تصریح کرد: طهارت باطنی که بسیار مهم بوده به معنای عدم آلودگی به کینه، خشم، غضب و حسادت نسبت به دیگر مؤمنان است؛ با قلب آلوده زیارت صورت نمی‎گیرد و قرب الی الله حاصل نمی‎شود.

تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: حضور در حرم‌های معصومین علیهم‌السلام برای زائران عطر می‌آورد، اما اگر بخواهیم این معطر بودن تداوم یابد باید با امام سنخیت پیدا کنیم و صفات امام را در رفتار، ظاهر و باطن خود ظهور و بروز دهیم.

حجت‌الاسلام‌ مروی تأکید کرد: مقاومت، استقامت و صبوری در برابر سختی‌ها و دشواری‌‍‌ها برای دین خدا از ویژگی‌‎های همه ائمه معصومین علیهم‌السلام است؛ تمام محرم و صفر درس «صبر» است.

وی بیان داشت: زائر امام رضا (ع) چگونه می‌تواند در برابر ظلم‌‎ها و جنایاتی که در غزه مظلوم رخ می‌دهد بی‌تفاوت باشد؟ شاید در تاریخ این حجم و گستردگی از جنایت کم‌نظیر باشد؛ تمام این جنایات به دست آمریکا و با اراده او انجام می‎شود.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور رئیس جمهور در مراسم خطبه‌خوانی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور محترم در تمام صحبت‌های خود بر تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید داشته‏‌اند، این یک حقیقت و اعتقاد قلبی ما بوده که ولایت فقیه استمرار و ادامه ولایت معصومین علیهم‌السلام است.

حجت‌الاسلام مروی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور محترم همواره نسبت به اجرای عدالت در جامعه تأکید کرده‎‌اند که البته برگرفته از آموزه‌های ائمه اطهار علیهم‌السلام است، اجرای عدالت در جامعه در تمام سطوح و توجه به تمام مردم و گره‌گشایی از مشکلات آن‌ها از تأکیدات ائمه معصومین علیهم‌السلام است.

وی ادامه داد: مردم خوب، نجیب، صبور و باوفای ایران حقیقتاً شایسته بهترین خدمت‌ها هستند و افتخاری بالاتر از فرصت خدمتگزاری به چنین مردمی نیست.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رئیس جمهور محترم تعبیر «صادق» را به کار بردند، معظم له کمتر برای فردی از چنین تعبیری استفاده کرده‎‌اند و این افتخاری بزرگ برای رئیس جمهور محترم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار