استاندار مازندران:

عزت و اقتدار، در گرو حرکت در مسیر اسلام است

«نوری» گفت: عملکرد ما باید بر اساس آموزه‌های دینی باشد، اگر بخواهیم عزت داشته باشیم و نظام قدرتمندتر شود، باید در مسیر اسلام و پیشبرد امور مردم حرکت کنیم. ‎
کد خبر: ۶۸۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰ - 03September 2024

عزت و اقتدار، در گرو حرکت در مسیر اسلام استبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «یوسف نوری» استاندار مازندران امروز در مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم (ص) خاتم النبیین و شهادت امام حسن مجتبی (ع) نگین امامت و روز‌های غمبار پایانی ماه صفر شهادت امام رضا (ع) در هیئت مذهبی سرخرود مستقر در مشهد مقدس در جمع عزاداران حضور یافت.

استاندار مازندران با تسلیت ایام با اشاره به فرموده امام باقر (ع) مبنی بر این که: «مصیبت پیامبر از بزرگترین مصائب است»، اظهار داشت: پیامبر رئوف و رحمت للعالمین بود و به امت خود عشق می‌ورزید، پیامبر در شب معراج و لحظه احتضار برای گنهکاران امت‌اش می‌گریست، که خداوند شفاعت اهل بیت و امت‌ش را به پیامبر سپرد و علی علیه السلام فرمود: «شیعیان در جهنم جایگاه نخواهند داشت.»

وی افزود: امام حسن مجتبی (ع) بنای بخشش و گذشت اموال را پایه‌ریزی کرد و به کریم اهل بیت شهرت یافت و این چنین اسلام مسیر رشد خود را ادامه داد.

نوری با اشاره به اینکه اسلام بعد از شهادت امام حسین دچار تزلزل شده بود و دشمنان در فکر نابودی آن بودند، مسیر اسلام به سرزمین خراسان رسید. امام رضا (ع) علی‌رغم قرنطینه مأمون اسلام را انسجام بخشید و سازماندهی کرد که ۵۰ سال بعد در مازندران، حکومت علویان تشکیل شد.

وی افزود: از سرزمین خراسان تمدن اسلامی جهت انتشار پایه‌ریزی شد، وجود خواهر مکرمه امام رضا (ع) در قم و شکل‌گیری حوزه علمیه در قم و مشهد پایه اساسی اسلام در انتشار بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: حکومت‌های جبار اسلام را به سمت افول می‌بردند تا اینکه امام خمینی از مکتب پیامبر برخاست و از مکتب رضوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه دهنده اسلام پیامبر شد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه اسلام دین بازدارنده نیست، خاطرنشان کرد: ایران ما با حکومت علویان و ادامه دهنده تمدن اسلامی در همه حوزه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی و هنری و ورزشی از هزاران سال تاکنون بوده است.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه شما هیئتی‌ها زیر خیمه اهل بیت علاوه بر عزاداری در همه مسائل اجتماعی، اقتصادی و حتی عملکرد مسئولین باید حضور موثر داشته باشید، گفت: با روش‌های جذاب در امر به معروف و نهی از منکر ورود پیدا کنید و دستگاه‌های دولتی در ملزم بودن به رعایت قانونگذاری در سلامت اقتصادی و عفاف و حجاب، رعایت حریم ساخت و ساز و حفظ جنگل‌ها رصد کنید، تا انحرافی صورت نگیرد.

وی، مسائل اجتماعی را مسائل مهمی دانست و بیان کرد: عدم رعایت در مسائل اجتماعی، متدینین را آزار می‌دهد.

نوری در پایان با تاکید بر اینکه عملکرد بر اساس آموزه‌های دینی باشد، گفت: اگر بخواهیم عزت داشته باشیم و نظام قدرتمندتر شود، باید در مسیر اسلام و مردم حرکت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار