مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس:

۶ گروه آیینی متفاوت در سوگواره میراث مراثی شیراز به اجرا پرداختند

«ثابت اقلیدی» با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم از نخستین سوگواره بین‌المللی میراث مراثی در شیراز گفت: امشب ۶ گروه بین‌المللی آیینی در سوگواره میراث مراثی به اجرای برنامه پرداختند.
کد خبر: ۶۸۸۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۶ - 04September 2024

۶ گروه آیینی متفاوت در سوگواره میراث مراثی شیراز به اجرا پرداختندبه گزارش دفاع‌پرس از فارس، «محمد ثابت اقلیدی» مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس شامگاه سه شنبه 13 شهریور در حاشیه اجرای سوگواره بین‌المللی میراث مراثی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سوگواره از یازدهم شهریورماه در مقابل ارگ کریم‌خانی شیراز آغاز به کارکرده و تا چهارشنبه شب ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بابیان اینکه هر شب ۶ تا ۷ گروه آیینی اجرای برنامه دارند گفت: در این سوگواره ۲۴ گروه آیینی سوگواری و عاشورایی از ۴ کشور و ۸ استان به اجرای برنامه می‌پردازند.

ثابت اقلیدی افزود: امشب ۶ گروه آیینی از استان‌های فارس، خوزستان، گلستان، خراسان و یک کشور از آفریقا اجرای برنامه پرداختند که مورد استقبال گسترده مردمی و گردشگران قرار گرفت.

به گفته ثابت اقلیدی در سوگواره سه شنبه شب، مراسم عزاداری مردم ایذه از خوزستان، رسم نجوای کتول استان گلستان، آیین عزاداری خراسانی‌ها و دو برنامه آیینی تعزیه شهادت علی‌اکبر (ع) کازرون و سینه‌زنی لارستان از استان فارس اجرا شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین گفت: مراسم عزاداری و سینه‌زنی آفریقایی‌ها امشب در این سوگواره برگزار شد که یکی از ویژگی‌های این نوع عزاداری این بود که اجراکنندگان برنامه به زبان فارسی عزاداری می‌کردند.

بنابراین گزارش نخستین سوگواره بین‌المللی میراث مراثی یکی از پیش رویدادهای سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی است که قرار است این جشنواره نیمه دوم آبان ماه در شهر شیراز برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها