برگزاری چهارمین یادواره شهدای عملیات «رمضان» در همدان

مراسم چهارمین یادواره شهدای عملیات «رمضان» و گرامیداشت سالروز حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی امروز (چهارشنبه) در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳ - 04September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، مراسم چهارمین یادواره شهدای عملیات «رمضان» و گرامیداشت سالروز حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همراه با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور همدان برگزار خواهد شد.

این مراسم همراه با سخنرانی سردار «سالار آبنوش» از رزمندگان دوران دفاع مقدس و مداحی «مصطفی میرزایی» امروز (چهارشنبه) ۱۴ شهریور ساعت ۱۷، در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار می‌شود.

در عملیات رمضان ۱۶۰ نفر از رزمندگان استان به شهادت رسیدند که از این تعداد ۶۴ شهید مفقودالاثر هستند. این عملیات پس از بیت‌المقدس جزء بزرگ‌ترین عملیات‌ها در زمان خود بود، با ایثار و رشادت رزمندگان اسلام، ضربه مهلکی بر دشمن وارد شد که در تلافی آن نماز جمعه همدان را بمباران کرد که در این بمباران ۱۱۰ نفر از نمازگزاران همدانی شهید و ۶۰۰ نفر مجروح شدند.

عملیات رمضان اولین عملیات برون مرزی ایران در دفاع مقدس بود که با مشارکت ارتش و سپاه صورت که در این عملیات ۳ گردان توسط سردار شهید «حاج حسین همدانی» از همدان به این عملیات اعزام شد که مسئول محور سردار شهید علیرضا حاجی بابایی، جانشین سردار شهید «حبیب مظاهری» و فرماندهان گردان‌ها نیز شهید «محمد دلاوری» از تویسرکان و سردار «حاج جعفر مظاهری» و «جعفر علی‌ئی» بودند که تحت امر سردار شهید سلیمانی در این عملیات شرکت داشتند.

برگزاری چهارمین یادواره شهدای عملیات «رمضان» در همدان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها