فرمانده مرزبانی فراجا: انسداد مرز‌ها به سرعت در حال اجراست

سردار گودرزی با اشاره به همکاری ارتش و سپاه با فراجا در زمینه انسداد مرزها گفت: این کار در جنوب‌شرق، شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب کشور آغاز شده و با پیشرفت خوبی در حال انجام است.
کد خبر: ۶۸۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵ - 04September 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی فراجا در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت: یکی دو سال است که با همت دولت، ستاد کل نیرو‌های مسلح و سطوح انتظامی کشور، انسداد مرز‌ها در جنوب‌شرق، شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب کشور آغاز شده و این کار با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

انسداد مرز‌ها در کشور با شدت و سرعت در حال اجرا است

سردار گودرزی با بیان اینکه اعتبارات لازم در این زمینه تأمین و تجهیز کارگاه انجام شده است، گفت: هم ارتش و هم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه، در این عرصه به کمک مجموعه مرزبانی انتظامی کشور آمده‌اند.

فرمانده مرزبانی فراجا ادامه داد: انسداد مرز‌ها در جنوب‌شرق با شدت بیشتری ادامه دارد و کار بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است؛ ما هم به عنوان بهره‌بردار این پروژه، به صورت هفتگی هفتگی ارزیابی و نظرات خود را در خصوص آن بیان می‌کنیم.

وی افزود: قسمتی از کار، ازجمله ساخت بخشی از دیوار و جاده مرزی به عهده ارتش و سپاه گذاشته شده و اقدامات تکمیلی مثل حسگرها، انواع دوربین‌های الکترونیکی، ابتیکی، ریزپرنده‌ها، احداث برجک‌ها، پاسگاه‌ها و گروهان‌های مرزی به عهده مرزبانی است که تا حدودی اعتباراتش در حال انجام و قرارداد‌ها هم منعقد شده است.

سردار گودرزی با تأکید بر استفاده از هوش مصنوعی در گذرگاه‌های مرزی، عنوان کرد: انسداد مرز‌ها می‌تواند تضمین‌کننده امنیت بیشتر در مرز‌هایی باشد که از تهدیدات بالایی برخوردار است و این کار با سرعت خوبی در حال اجراست.

فرمانده مرزبانی فراجا در ادامه با اشاره به مرز طولانی استان گلستان با کشور ترکمنستان گفت: این مرز دارای ثبات امنیتی بسیار بالا و ارزشمندی است.

وی اضافه کرد: توان عملیاتی مرزی و روحیه مرزبانان در این منطقه افزایش یافته و در ارزیابی‌ها، اشراف و تسلط امنیتی، بسیار مثبت و قابل قبول است. 

سردار گودرزی با بیان اینکه تا رسیدن به مطلوب، کار ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: دستوراتی را به منظور تکمیل جاده‌های مرزی، تجهیز سامانه‌های الکترونیکی و اپتیکی و تقویت پایش تصویری مرز‌ها در استان گلستان صادر کردیم.

انتهای پیام/ 381

نظر شما
پربیننده ها