سومین طلا برای کاروان ورزش ایران با رکوردشکنی «افروز»

سعید افروز با عملکردی فوق‌العاده و بی‌نظیر مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را در رشته پرتاب نیزه کسب کرد. این سومین مدال کاروان فرزندان ایران در پارالمپیک هفدهم بود.
کد خبر: ۶۸۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵ - 04September 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، در ادامه رقابت‌های پارا دوومیدانی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس ورزشگاه استاد و فرانس امروز «سعید افروز» قهرمان و رکورددار جهان و پارالمپیک در رشته پرتاب نیزه کلاس F ۳۴ به مصاف هفت ورزشکار از کشور‌های چین، کلمبیا (دو ورزشکار)، مراکش، برزیل، چین و عراق رفت.

سومین طلا برای کاروان ورزش ایران با رکوردشکنی «افروز»

افروز که به عنوان چهارمین ورزشکار پرتاب‌های خود را انجام داد، عملکردی شگفت‌انگیز داشت. او در سه پرتاب نخست خود سه بار رکورد جهان و پارالمپیک را که در اختیار خودش بود، با رکورد‌های ۴۰.۱۸، ۴۰.۶۷ و ۴۱.۱۶ جابجا کرد.

این ورزشکار ایرانی در ادامه با رکورد‌های ۳۹.۸۷ و ۴۰.۸۶ در پرتاب‌های چهارم و ششم به کار خود پایان داد؛ همچنین پرتاب پنجم افروز خطا اعلام شد.

در پایان این رقابت، سعید افروز با رکورد ۴۱.۱۶ متر در صدر ایستاد و قهرمانی خود در پارالمپیک توکیو را تکرار کرد. دو ورزشکار از کلمبیا نیز با رکورد‌های ۳۹.۰۴ و ۳۷.۱۷ متر به مدال‌های نقره و برنز دست یافتند.

افروز موفق شد که سومین طلای کاروان فرزندان ایران را در پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بر گردن بیاویزد. پیش‌تر «ساره جوانمردی» در رشته تیراندازی با تپانچه بادی ۱۰ متر و «امیرحسین علی‌پور» در رشته پرتاب وزنه، صاحب مدال طلای این دوره از رقابت‌ها شده بودند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار