نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

ترک مسجد و پیروی از مفسد نشانه غفلت است

آیت‌الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه ترک مسجد و پیروی از مفسد نشانه غفلت است، گفت: نماز از نگاه همه امامان اهمیت دارد؛ لذا به نماز اهمیت دهید و آن را جدی بگیرید.
کد خبر: ۶۸۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲ - 04September 2024

ترک مسجد و پیروی از مفسد از نشانه‌های غفلت استبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران شب گذشته در مراسم عزاداری شهادت امام رضا (علیه السلام) در روستای سرحمام پازوار بابلسر، اظهار داشت: امام هشتم (ع) فرمودند که برترین واجبات بعد از خداشناسی نماز‌های پنج‌گانه شبانه‌روز یا یومیه است که البته نماز جمعه هم جزئی از آنهاست.

وی افزود: امام مجتبی (ع) فرمودند یک مصداق غفلت ترک مسجد و نرفتن به مسجد است، حتی با وجود نمازخوان بودن و مصداق دیگر غفلت پیروی از انسان مفسد است، مثل دوست ناباب یا در فضای مجازی و واقعی خیلی‌ها مردم را به کار‌های خلاف دعوت می‌کنند که مصداق مفسدین هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به فرموده پیغمبر اکرم (ص)، عنوان کرد: کسی که نماز ندارد ایمان ندارد، ایمان و نماز با هم تنیده هستند، همچنین اینکه هر چیزی آفت دارد، دین هم آفت دارد، آفت دین نماز نخواندن است، کسی که نماز نمی‌خواند دینش آفت‌زده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: همچنین به فرموده پیغمبر اکرم (ص) منازل خود را با نماز و قرآن نورانی کنید، شیطان تاریکی را دوست دارد نه روشنایی، پس در خانه‌ای که نماز و عبادت باشد فرشتگان نزدیک و شیاطین دور می‌شوند.

این مسئول با تاکید بر اینکه نماز‌های واجب را در مسجد و نماز‌های مستحب را در خانه بخوانید ادامه داد: نماز از نگاه همه امامان اهمیت دارد، آقایان، خانم‌ها به نماز اهمیت داده و آن را جدی بگیرید، شب تا صبح برای امام حسین (ع) عزاداری کنید، اما نماز صبح قضا شود، حضرت نمی‌پسندد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها