مراسم سوگواری امام هشتم شیعیان با حضور خادمیاران رضوی در اهواز برگزار شد

مراسم مرثیه‌سرایی، سخنرانی و عزاداری، شمع گردانی، قرائت خطبه و چرخاندن پرچم متبرک آستان قدس رضوی در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز با حضور خادمیاران و عزاداران برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷ - 04September 2024

مراسم سوگواری امام هشتم شیعیان با حضور خادمیاران رضوی در اهواز برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از استان خوزستان، مراسم مرثیه‌سرایی، سخنرانی و عزاداری، شمع گردانی، قرائت خطبه و چرخاندن پرچم متبرک آستان قدس رضوی دیشب و امروز در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز با حضور خادمیاران و عزاداران برگزار شد.

در این آیین جمعی از خادمیاران حرم مطهر امام رضاد(ع) با حضور در بین عزاداران اهوازی در وصف مظلومیت و جایگاه والای امام هشتم شیعیان خطبه‌خوانی کردند.

مراسم سینه زنی، مرثیه‌سرای، روضه خوانی در حسینیه عاشقان ثارالله نیز با حضور عزاداران و دلسوختگان این امام مظلوم، برگزار و صدها نفر از عزاداران با پرچم و شمع به دست در سطح مناطق اهواز حرکت کرده و برای امام رضا (ع) سوگواری کردند.

در برخی از مناطق مختلف خوزستان مردم از روز دوشنبه با راه اندازی مراسم‌ عزاداری در حسینیه‌ها و اقامه مجلس عزا، عشق و ارادت خود را به خاندان نبوت و امامت نشان دادند.

همچنین در سطح مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه در خوزستان از جمله آستان مقدس علی ابن مهزیار اهوازی، آستان مقدس دانیال نبی(ع) در شوش، آستان مقدس محمد ابن موسی الکاظم (ع) معروف به سبزقبا در دزفول، مقام صاحب‌الزمان در شوشتر و سایر شهرستان‌های خوزستان از جمله بهبهان، شوشتر، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان حضور عاشقان و دلدادگان عزادار چشمگیر بوده است.

به مناسبت ایام شهادت امام رضا(ع) و امام حسن عسکری(ع) و رحلت رسول اکرم(ص) از ابتدای هفته جاری روضه خانگی به ویژه در روزهای پایانی صفر بر اساس سنت دیرینه دلدادگان اهل بیت(ع)، در برخی از منازل مردم ولایتمدار خوزستان برپا است و دوستداران اهل بیت (ع) به عزاداری و سوگواری در این مجالس می پردازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار