نماینده ولی فقیه در مازندران:

ولایت کمال دین است

آیت الله «محمدی لائینی» ولایت را کمال دین معرفی کرد و گفت: یکی از مهمترین دستورات امام هشتم (ع) نماز است، برترین فضیلت‌ها بعد از شناخت خدا نمازهای پنج‌گانه است و خیلی باید آن را جدی بگیریم، نباید بی‌نماز یا سهل‌نماز باشیم.
کد خبر: ۶۸۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸ - 04September 2024

ولایت کمال دین استبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم عزاداری شهادت حضرت امام رضا علیه السلام و تکریم و بزرگداشت علما و شهدای منطقه هزار جریب در روستای کچپ محله نکا، ضمن تسلیت ایام، اظهار داشت: به فرموده امام رضا (ع) شروع و اول عبادت معرفت خداست.

وی با بیان اینکه اولین وظیفه همه ما شناخت خداوند است، افزود: هدف اول خلقت هم عبادت است، دومین معرفت خودشناسی است، برترین بخش عقلانیت خودشناسی است، دین و فراز‌های مهم دین خودت را باید بشناسی.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: باز هم از امام هشتم (ع) چنین روایت شده که فرمودند که دین امامان را باید حفظ کنیم، عفت داشته باشیم، صداقت و راستی مهم است، صلاح در مقابل فساد قرار دارد انسان باید اهل صلاح باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: نباید دو بهم زنی داشته باشید، انسان باید اهل فعالیت و تلاش در راه خدمت و درس باشد، اهل جدیت و تلاش باشد و زحمت بکشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: مسئولیت در مقابل اموال عمومی و بیت المال که امانت است، ضرورت دارد، امانت‌داری آدم خوب و بد ندارد باید امانت‌دار خوبی باشیم.

این مسئول گفت: سجده طولانی و نماز شب خواندن مستحب است، اما آنقدر مهم است که در دین آمده، از شنیدن، دین و خوردن چیز حرام باید اجتناب کرد، آدم باید خوش‌رفاقت باشد، همسایه‌داری مهم است، باید اذیت و آزار را کم کنید، خوش‌رو، خیرخواه بودن و رحمت نسبت به مومنین واجب است.

وی ولایت را کمال دین معرفی کرد و گفت: معرفت‌شناسی دین مهم است، مملکت ما مملکت ولی‌شناس است، یکی از مهمترین دستورات امام هشتم (ع) نماز است، برترین فضیلت‌ها بعد از شناخت خدا نماز‌های پنج‌گانه است و خیلی باید آن را جدی بگیریم، نباید بی‌نماز یا سهل‌نماز باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار