نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز:

مردم جهان آرمان‌های خود را در انقلاب اسلامی ایران می‌بینند

«ولایتمدار» گفت: مردم دیگر کشور‌های جهان رسیدن به آرمان‌های خود را در همراهی با انقلاب اسلامی ایران و ایستادگی در برابر ستمگران می‌بینند.
کد خبر: ۶۸۸۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹ - 04September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «سالار ولایتمدار» نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در چهارمین یادواره شهدای عملیات «رمضان» در همدان افزود: باید به جانفشانی هایی که در دفاع مقدس گذشت به درستی پرداخته و حقایق برای نسل جدید تبیین شود.

وی ادامه داد: پس از انقلاب‌اسلامی کشورهای دنیا به سرکردگی آمریکا علیه ایران به جنگ برخاستند، اما نتوانستند این انقلاب مردمی را شکست بدهند.

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی، شهیدان سعید اسلامیان، تقی بهمنی و علیرضا حاج بابایی را از فرماندهان ارشد سپاه در جنگ معرفی کرد که دلاورمردیهای آنها در برابر لشکرهای تا دندان مسلح صدام مانع تسخیر کشور توسط دشمن بعثی شد.

ولایتمدار افزود: ۴۵ روز پس از این که در عملیات بیت المقدس خرمشهر را پس گرفتیم، از آنجایی که هیچ اعتمادی به صدام نبود قرار شد دشمن تنبیه شود که عملیات رمضان انجام شد و نقش رزمندگان همدان در این عملیات تعیین کننده بود.

وی فرماندهان شهید استان همدان را اسطوره هایی دانست که برای انقلاب‌اسلامی خلق شده بودند و تصریح کرد: باید فداکاری و نقش آفرینی فرماندهان شهید سپاه همدان را در خلق حماسه دفاع مقدس به کشور معرفی کنیم.

وی یادآور شد: در منطقه دشت ذهاب کردستان سه تیپ زرهی دشمن بعثی نتوانست رزمندگان همدانی را شکست دهد.

عملیات رمضان اولین حمله سراسری و گسترده ایران به خاک عراق بود که در تابستان سال 1361 با فرماندهی مشترک ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در جبهه جنوبی و شرق بصره در عراق به اجرا درآمد.

هدف از انجام این عملیات، نفوذ در خاک عراق برای ایجاد موقعیت نظامی برتر و گرفتن امتیاز اراضی بود و می‌توانست پایان عادلانه ای برای جنگ باشد تا رژیم بعثی عراق شرایط صلح را بپذیرد اما این عملیات به دلیل عدم اطلاع از شرایط دشمن، ناکام ماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها