جزئیات کشتار دانش‌آموزان با اسلحه در «جورجیا» آمریکا+ فیلم

مقامات آمریکایی اعلام کردند مظنونی که در حمله روز چهارشنبه در دبیرستانی در نزدیکی شهر آتلانتا جورجیا تیراندازی کرد و چهار کشته برجای گذاشت، دانش‌آموز ۱۴ ساله همین مدرسه بوده که بلافاصله دستگیر شده است.
کد خبر: ۶۸۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹ - 05September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «کریس هاسی» مدیر اداره تحقیقات ایالتی، طی یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به حمله روز چهارشنبه در دبیرستانی در نزدیکی شهر آتلانتا جورجیا که چهار کشته برجای گذاشت، گفت: این مهاجم ۱۴ ساله به محض مداخله پلیس، به سرعت خود را تسلیم کرد و اتهام قتل علیه او مطرح خواهد شد.

جزئیات کشتار دانش‌آموزان با اسلحه در «جورجیا» آمریکا+ فیلم

وی افزود که چهار کشته دو دانش آموز و دو معلم هستند.

این دبیرستان که در خارج از شهر آتلانتا قرار دارد، در زمان وقوع حادثه شاهد ازدحام دانش‌آموزان بود برای فرار از خطر تیراندازی به‌دنبال سرپناهی در زمین فوتبال مدرسه بودند. نیرو‌های انتظامی وارد محوطه مدرسه شده و والدین در نزدیکی مدرسه جمع شدند تا ببینند آیا فرزندان‌شان سالم هستند یا خیر؟

یک دانش آموز دختر در مدرسه به تلویزیون سی.ان.ان گفت «دانش‌آموزی که تیراندازی کرد، معمولا در مدرسه غایب بود، کم صحبت می‌کرد و آرام به نظر می‌رسید.

آسوشیتدپرس هم به نقل از جیکوب کینگ، یک بازیکن فوتبال در مدرسه، گفت که در مورد «۱۰ تیراندازی» شنیده است و باور نمی‌کرده که صدای شلیک گلوله واقعی باشد، تا اینکه متوجه فریاد یک افسر پلیس شده که خطاب به مهاجم فریاد می‌زده اسلحه‌اش را بیاندازد.

بر اساس اعلام مقامات محلی آمریکا، در این حادثه تیراندازی در دبیرستان آپالاچیا در ایالت جورجیا، چهار نفر کشته و ۹ نفر دیگر زخمی شدند که به دلیل جراحات وارده به چندین بیمارستان منتقل گردیده اند.

این مقامات افزودند: مظنون زنده دستگیر شده است.

و اما در همین رابطه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پس از اطلاع از این حادثه در بیانیه‌ای گفت: همسرم «جیل» و من، عزادار مرگ کسانی هستیم که زندگی آن‌ها به‌دلیل خشونت بی‌معنای با اسلحه، کوتاه شد، و ما به همه بازماندگانی فکر می‌کنیم که زندگی‌شان برای همیشه تغییر کرد.

وی افزود: آن‌چه که قرار بود یک فصل شاد برای بازگشت به مدرسه در «ویندر»، جورجیا باشد، اکنون به خاطره وحشتناک دیگری مبدل شده است و یادآور اینکه چگونه خشونت با اسلحه همچنان جوامع ما را متلاشی می‌کند، متاسفانه دانش‌آموزان به جای اینکه خواندن ونوشتن یاد بگیرند، می‌آموزند که چگونه از ترس کشته شدن بگریزند و پنهان شوند!.. این امری است که ما هرگز نمی‌توانیم آن را به عنوان یک امر عادی وطبیعی بپذیریم.

وی تاکید کرده که «پایان دادن به اپیدمی خشونت با اسلحه» برای او امری و مهم شخصی است!.. و به همین دلیل است که به گفته‌ی خودش «قانون دو فوریتی جوامع امن‌تر» را که مهمترین لایحه در زمینه ایمنی سلاح‌های گرم در دهه‌های اخیر است، امضا کرده و ده‌ها اقدام اجرایی در رابطه با ایمنی سلاح‌های گرم را اعلام نموده است!

بایدن با اشاره به ضرورت پیگیری بیشتر بحران‌های اینچنین.. مدعی شد که پس از این حادثه اولین دفتر را در کاخ سفید برای جلوگیری از خشونت با اسلحه، زیر نظر معاون رئیس جمهور هریس تأسیس کرده، و پیشرفت بزرگی هم در این امر حاصل شده، اما این بحران به چیز‌های بیشتری نیاز دارد.

«کامالا هریس» معاون رئیس جمهور ایالات متحده، حادثه تیراندازی را یک «تراژدی بی معنی» توصیف کرد و خاطرنشان کرد که کاخ سفید همچنان در حال جمع‌آوری اطلاعات در مورد این حادثه است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار