«معرفی کتاب»

«هادیان بهشت»

کتاب «هادیان بهشت» خاطرات موضوعی (فض ایل اخلاقی) شهدای استان اردبیل که به نویسندگی «سید خلیل حسینی خلیلی» در سال ۱۳۹۲ توسط انتشارات «ساوالان ایگیدلری» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۸۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴ - 05September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از اردبیل؛ کتاب «هادیان بهشت» خاطرات موضوعی (فض    ایل اخلاقی) شهدای استان اردبیل که به نویسندگی «سید خلیل حسینی خلیلی» توسط انتشارات «ساوالان ایگیدلری» در ۱۰۰۰ نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.
نویسنده در مقدمه کتاب آورده است: من خصوصیات اخلاقی شهیدان بزرگوار استان اردبیل را از لابه‌لای خاطراتشان که تقریبا از ۲۰ کتاب نوشته شده در مورد شهدا، یادداشت و آنها را با آیات، روایات و احادیث تلفیق کردم تا بتوانم نشانه‌های این زندگی شهیدان بزرگوار و رسیدن آنها به معبود الهی را بشناسیم و بدانیم که آنها در حین این‌که زمینی بودند؛ روح آسمانی داشتند.

در بخشی از کتاب آمده است:
- جواد صبور یکی از نزدیک‌ترین دوستان شهید یسری می‌گوید: شش سال قبل از شروع انقلاب از طریق شهید پیرزاده با این شهید بزرگوار آشنا شدم و آشنایی با این شهید تاثیر بسزایی بر ما گذاشت. در مجلس و کلاس مرحوم آیت الله مشکینی در مسجد اعظم اردبیل دور هم جمع می‌شدیم. شهید در اعتقاد و عمل به اسلام و انقلابی بودن برای ما الگو و اسوه بودند و در نوک پیکان انقلاب حرکت می‌کردند تا بتوانند خود و سایرین را در مسیر انقلاب قرار دهند. قبل از انقلاب نیز فعالیت‌هایی به صورت آشکار و پنهان داشتند و این امر باعث شد لحظه به لحظه در شخصیتش تحول ایجاد شود.
- مرحوم آیت الله مروج (ره) در مورد انقلابی بودن شهید یسری می‌گوید: داور یسری درس می‌خواند و در دوران تحصیلاتش کم کم شناخته می‌شد. قیافه آرام و مطمئنی داشت. در عین حال توام با جوشش انقلابی و بالاخره در ادامه تحصیلاتش به اصفهان رفته، در آنجا در پیامد کار‌های انقلابی اش به زندان افتاد. آنچه لازمه مسیر حرکت اسلام بود، پیمود. داور یسری از اوج گیری انقلاب تا زمان پیروزی و از پیروزی تا شهادت در تمام این موارد در صف اول انقلابیون، با اراده‌ای مصمم و قدم‌های استوار مهلم از حقانیت و واقعیت اسلام و انقلاب و پیرو تمام عیار امام (ره) و مجسمه یک انسان وارسته و دست شکسته از متعلقات مادی و دنیوی بود.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار