هیات نظارت متا به عدم حذف عبارت حامی فلسطین رای داد

هیات نظارت متا اعلام کرد این شرکت نباید به طور خودکار یک عبارت خاص که به تعبیر عده‌ای برای همبستگی با مردم فلسطین و به تعبیر عده‌ای دیگر تبلیغ خشونت علیه یهودیان هستند را حذف کند.
کد خبر: ۶۸۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵ - 05September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رویترز، هیأت بازبینی که به طور مستقل، اما با هزینه متا فعالیت می‌کند، در بخشی از بیانیه خود نوشته است: از «رودخانه تا دریا» چند معنی دارد و موارد استفاده آن را نمی‌توان خطرناک، خشونت آمیز یا تبعیض آمیز دانست.

هیات نظارت متا به عدم حذف عبارت حامی فلسطین رای داد

این عبارت اشاره به رود اردن و دریای مدیترانه دارد که بین آن مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی و فلسطینی قرار دارد. این عبارت معمولاً در تظاهرات‌های حمایت از فلسطین شعار داده می‌شود.

پاملا سن مارتین یکی از مدیران هیأت نظارت بر متا در این باره می‌گوید: بستر بیان محتوا بسیار مهم است. حذف سهل انگارانه محتوای سیاسی راه حل نیست. باید فضایی برای بحث و گفتگو به خصوص در زمان بحران‌ها و درگیری‌ها وجود داشته باشد.

این هیأت پس از بررسی ۳ مورد محتوای حاوی این عبارت که کاربران مختلف آن را در فیس بوک منتشر کرده بودند به نتیجه گفته شده دست یافت.

متا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از راهنمایی هیأت نظارت در این زمینه استقبال می‌کنیم. هرچند تمام سیاست‌های ما با توجه به حفظ امنیت در ذهن ارائه شده‌اند، اما می‌دانیم که همراه آنها چالش‌های جهانی متعددی وجود دارد و ما به طور مداوم خواستار نظر کارشناسان خارج از متا از جمله هیأت نظارت در موضوعات مختلف هستیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار