پوتین: روی سوآپ گازی با ایران کار خواهیم کرد

رئیس‌جمهور روسیه، طرح انتقال گاز این کشور به جمهوری اسلامی ایران را قابل اجرا دانست و با اشاره به نیاز کشور‌های همسایه به گاز گفت: ما در زمینه سوآپ گاز با ایران کار خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۸۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰ - 05September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) در نشست عمومی نهمین مجمع اقتصادی شرق در ولادی وستوک روسیه اظهار داشت: ایران مدتهاست که از ما تقاضای گاز دارد؛ خوب، این موضوع برای ما هم ایده بسیار مناسبی است، چرا که میدان گازی نزدیک است.

پوتین: روی سوآپ گازی با ایران کار خواهیم کرد

وی خاطرنشان کرد: من معتقدم که این پروژه، به طور کامل قابل تحقق است، چرا که بازار‌های مصرف گاز در منطقه، بسیار بزرگ هستند و این نیاز بزرگ به گاز در کشور‌های همسایه ایران وجود دارد.

به گفته رئیس‌جمهور روسیه، شرکت گازپروم حجم صادرات گاز را (پس از انفجار خط لوله نورداستریم، تحریم‌ها و شرایط منطقه‌ای) با اهدف رشد اقتصاد این کشور هم از طریق بازار‌های جدید و هم به بازار داخلی در ارتباط با رشد اقتصاد روسیه بازگرداند.

پوتین اظهار کرد: در موضوع گاز، فرصت‌های مختلفی وجود دارد، ما بازار‌های مختلفی را توسعه خواهیم داد، ما روی سوآپ کار خواهیم کرد، همانطور که قبلاً گفتم گاز را به شکل مایع نیز عرضه خواهیم کرد و به تدریج حجم فروش را بازیابی خواهیم کرد. در این شکی نیست؛ و ما اقتصاد خود را توسعه خواهیم داد.

** واکنش به ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا

رئیس جمهور روسیه درباره موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به شوخی گفت: خانم هریس در صورت پیروزی ممکن است از اعمال تحریم‌های جدید ضد روسیه خودداری کند! او خیلی رسا و جالب می‌خندد. این بدان معناست که اوضاعش خوب است.

وی ادامه داد: بایدن از رقابت‌های انتخاباتی کنار کشید، اما توصیه کرد که همه حامیانش از خانم هریس حمایت کنند. ما نیز همین کار را می‌کنیم، از او حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار