صهیونیست‌ها نفتالی بنت را به نتانیاهو ترجیح می‌دهند

طبق جدیدترین نظرسنجی در فلسطین اشغالی، تنها ۲۹ درصد از اسرائیلی‌ها از ماندن نتانیاهو در محور فیلادلفیا حمایت می‌کند و تنها ۳۲ درصد به نحوه اداره جنگ غزه توسط او اعتماد دارند.
کد خبر: ۶۸۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱ - 05September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نظرسنجی انجام شده توسط تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان ۱۱) نشان می‌دهد که ۶۱ درصد اسرائیلی‌ها اعتمادی به نخست‌وزیر این رژیم بنیامین نتانیاهو در نحوه اداره جنگ علیه نوار غزه ندارند و اگر همین امروز انتخابات برگزار شود، وی دیگر قادر به تشکیل کابینه ائتلافی نخواهد بود.

زیرا اردوگاه او می‌تواند حداکثر ۵۱ کرسی از ۱۲۱ کرسی کنست را کسب کند. تلویزیون رژیم صهیونیستی این نظرسنجی را توسط موسسه کانتار به صورت آنلاین در تاریخ چهارم سپتامبر جاری با ضریب خطای ۴ درصد انجام داده و ۶۰۰ نفر دارای سن ۱۸ سال به بالا در آن شرکت داده شدند.

نظرسنجی: صهیونیست‌ها نفتالی بنت را به نتانیاهو ترجیح می‌دهند

کرسی‌های احزاب مختلف در کنست در صورت برگزاری انتخابات

بر اساس این نظرسنجی، در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام، حزب «اردوگاه ملی» تحت ریاست بنی‌گانتس ۲۳ کرسی را کسب خواهد کرد و یک کرسی از حزب لیکود تحت هدایت نتانیاهو بیشتر خواهد داشت. حزب «ییش عتید» به ریاست یائیر لاپید با ۱۴ کرسی در رتبه سوم قرار خواهد گرفت و پس از آن حزب «یسرائیل بیتنا» به ریاست آویگدور لیبرمن با ۱۴ کرسی در رتبه چهارم قرار خواهد گرفت.

بنا بر این نظرسنجی؛ حزب شاس با ۱۰ کرسی، حزب «عوتسما یهودیت» به ریاست ایتمار بن گویر با ۸ کرسی، ائتلاف کار و میرتس و حزب دموکرات‌ها هر کدام ۸ کرسی و حزب «یهدوت هتورات» با ۷ کرسی در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. ائتلاف «جبهه عربی برای تغییر» و «فهرست متحد» هر کدام ۵ کرسی و حزب «صهیونیسم مذهبی» به ریاست بزالل اسموتریچ، ۴ کرسی را به دست خواهد آورد و حزب «راست رسمی» به رهبری گیدئون سار آراء لازم برای ورود به کنست را نخواهد داشت.

محور فیلادلفیا و اداره جنگ

این نظرسنجی نشان داد که ۵۳ درصد از اسرائیلی‌ها از عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا برای دستیابی به توافق تبادل اسرا با حماس حمایت می‌کنند و تنها ۲۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از ابقای نیرو‌های اسرائیلی در این محور حمایت می‌کنند حتی اگر این امر به بهای شکست توافق تبادل اسرا تمام شود. ۱۸ درصد نیز نظر خود را در این خصوص اعلام نکردند.۶۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که به نحوه اداره جنگ توسط نتانیاهو اعتماد ندارند و تنها ۳۲ درصد از اسرائیلی‌ها گفتند که به او در این خصوص اطمینان دارند و ۷ درصد نیز نظر خود را در این خصوص اعلام نکردند.

درباره وزیر جنگ یو‌آو گالانت نیز نیمی از اسرائیلی‌ها (۵۰ درصد) گفتند که به وی در اداره جنگ اعتماد ندارند و ۳۷ درصد اعلام کردند که به او اطمینان دارند و ۱۳ درصد نظر خود را اعلام نکردند.

نفتالی بنت؛ تنها کسی که می‌تواند نتانیاهو را شکست دهد

این نظرسنجی نشان داد که در صورت بازگشت نخست‌وزیر پیشین نفتالی بنت به حیات سیاسی و شرکت در انتخابات آتی در صدر حزبی جدید با حضور لیبرمن و ساعر، پیروزی وی در انتخابات را تضمین خواهد کرد. حزب راست‌گرای جدید تحت هدایت بنت، بر اساس این نظرسنجی به ۲۷ کرسی دست خواهد یافت و آراء احزاب اردوگاه ملی، لیکود و ییش عتید را خواهد شکست و در این حالت حزب صهیونیسم دینی نخواهد توانست از سد انتخابات عبور کند.

این نظرسنجی نشان داد که حمایت اسرائیلی‌ها از نتانیاهو در مقایسه با نظرسنجی قبلی در ۲۲ آگوست که ۳۶ درصد بود، به ۳۰ درصد کاهش یافته، در حالی که حمایت از بنی‌گانتس به ۳۷ درصد در مقایسه با ۳۰ درصد در نظرسنجی قبلی رسیده است. در مواجهه با یائیر لاپید، نتانیاهو از حمایت ۳۴ درصدی و لاپید از حمایت ۳۲ درصدی برخوردار شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار