واکنش عفو بین‌الملل در مورد گسترش مناطق حائل توسط ارتش اسرائیل

عفو بین‌الملل خواستار تحقیق درباره عملیات نظامی رژیم اشغالگر صهیونیستی در امتداد حاشیه شرقی نوار غزه به عنوان جنایات جنگی شد.
کد خبر: ۶۸۸۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲ - 05September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سازمان عفو بین‌الملل عملیات مستمر ارتش اشغالگر اسرائیل در باریکه غزه را نوعی تخریب بی‌رویه دانست و خاطرنشان کرد: ارتش اسرائیل به طور غیرقانونی زمین‌های کشاورزی و ساختمان‌های غیرنظامی را ویران کرده و کل محله‌ها را با بولدوزر تخریب و در عین حال به اصطلاح منطقه حائل را گسترش داده است.

بیانیه‌ی عفو بین‌الملل در مورد گسترش مناطق حائل توسط ارتش اسرائیل

عفو بین‌الملل در گزارش خود با استناد و تاکید بر تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و کلیپ‌های ویدئویی به عنوان یک الگوی منطبق با تخریب سیستماتیک برای کل منطقه در غزه، اعلام کرد: تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که چگونه نیرو‌های اسرائیلی ساختمان‌های مسکونی را ویران و هزاران خانواده غیر نظامی را مجبور به ترک خانه‌هایشان نموده و زمین‌هایشان را غیرقابل سکونت کرده است.

عفو بین‌الملل پیش‌تر گفته بود دستورات مکرر ارتش اسرائیل برای تخلیه ساکنان شهر غزه به عنوان یک کوچ اجباری غیرقانونی و جنایت جنگی طبقه‌بندی می‌شود.

این سازمان تصریح کرد: در صورت عدم وجود هرگونه تضمینی برای بازگشت آوارگان فلسطینی پس از پایان جنگ، و در نبود مکان‌های امن و مناسب برای پناهجویان این منطقه، این دستورات به منزله انتقال غیرقانونی و جنایت جنگی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار