ورشکستگی سیاسی نتانیاهو و دردسرهای بایدن

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به یک ورشکسته سیاسی تبدیل شده که حتی حمایت و پشتیبانی شهروندان صهیونیست را هم از دست داده است.
کد خبر: ۶۸۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۲ - 06September 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: بنیامین نتانیاهو از نخستین روزی که به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتخاب شد کابینه‌ای را تشکیل داد که از اعضایی تندرو و افراطی همچون «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی تشکیل شده بود. اعضایی که به درپیش گرفتن خط مشی چالش برانگیز مسائل و مشکلات فراوانی را از همان روز‌های نخست تشکیل کابینه تا امروز برای نتانیاهو و رژیم صهیونیستی ایجاد کردند.

ورشکستگی سیاسی نتانیاهو و دردسرهای بایدن

اما ورشکستگی بنیامین نتانیاهو را می‌توان از همان زمان نخست تکیه زدن او بر صندلی نخست وزیری رژیم صهیونیستی به وضوح تشخیص داد؛ او کابینه خود را از وزاری افراطی و تندرویی تشکیل داد که با اقدامات و عملکرد خود رژیم صهیونیستی را وارد دوره تازه‌ای از مسائل و بحران‌های پیش‌بینی نشده‌ای کردند؛ نمونه آن هم جنگ غزه و درگیر شدن این رژیم اشغالگر در باتلاق است.

نخستین وزیر افراطی و تندرو کابینه نتانیاهو «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی است. همان وزیری که ده‌ها هزار تفنگ را در میان شهرک‌نشینان صهیونیست توزیع کرد و از زمان روی کار آمدن تا امروز به شدت با هرگونه راه حل دو کشوری که برخی از کشور‌ها برای حل سال‌ها درگیری میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان پیشنهاد داده بودند مخالفت کرده است.

دیگر وزیر افراطی و تندرو کابینه نتانیاهو «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی است. پیرامون مواضع و دیدگاه‌های او همین بس که روزنامه «نیویورک تایمز» گزارشی مبنی بر تلاش وی برای تصویب یک طرح محرمانه با هدف سلطه تدریجی رژیم صهیونیستی بر کرانه باختری و گسترش شهرک‌سازی منتشر کرده است.

اما «یاریو لیوین» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی یکی از مهمترین مهره‌های کابینه نتانیاهو است. او که معمار طرح جنجالی اصلاح نظام قضایی این رژیم اشغالگر است، چهره‌ای هست که ساکنان سرزمین‌های اشغالی از وی به عنوان سکاندار اصلی کابینه اصلی نتانیاهو و ترسیم‌کننده خطوط سیاست‌ها برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی یاد می‌کنند.

حال بنیامین نتانیاهو با وجود پرونده‌های فساد اقتصادی فراوان از یک طرف و دارا بودن جندین وزیر افراطی و تندرو که حال و روز رژیم صهیونیستی را به این وضعیت فاجعه‌بار رسانده‌اند، عملا به یک ورشکسته سیاسی تبدیل شده که فقط تداوم جنگ غزه او را در پست نخست وزیری نگهداشته است.

البته این تمام ماجرا نیست و این وزرای افراطی و تندرو نه تنها بلای جان «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هستند، بلکه بلای جان «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا هم شده‌اند. بر این اساس، «ایتامار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ» دو وزیر افراطی کابینه نتانیاهو با تحت فشار قرار دادن شدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانع از توافق آتش‌بس غزه بین این رژیم و گروه حماس می‌شوند.

بر اساس اخبار و گزارش‌هایی که تا امروز پیرامون مذاکرات آتش‌بس غزه منتشر شده است مشخص شده که نتانیاهو تحت فشار دو وزیر خود «ایتامار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ» است که مدام او را به سرنگونی کابینه، تهدید می‌کنند.

از طرف دیگر، وزیر امنیت ملی و وزیر دارایی رژیم صهیونیستی دو وزیری هستند که با انتقادات و تندروی خود تمام نقشه‌های بایدن را برای هرگونه توافق آتش‌بس با حماس نقش بر آب می‌کنند و بلای جان او شده‌اند. ضمن اینکه «ایتامار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ» با انتقاد صریح خود از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، برای واشنگتن دردسر ایجاد می‌کنند.

موضوع مهم این است که با وجود تلاش کاخ سفید برای کاستن از تنش‌ها در روابط خود با رژیم صهیونیستی و منطقه، بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی دو فرد در کابینه نتانیاهو تهدید اصلی در روابط رژیم صهیونیستی با متحد مهم آمریکایی خود به حساب می‌آیند.

در پایان باید گفت با توجه به مجموع وضعیت و شرایط امروز رژیم صهیونیستی و مواجهه تمامی ارکان این رژیم با بحران‌های مختلف و گوناگون و همچنین عملکرد نامطلوب و سراسر اشتباه نتانیاهو در ماجرای وقوع جنگ غزه و شکست و ناکام ماندن مذاکرات توافق آتش‌بس جنگ غزه تا امروز می‌توان نخست وزیر رژیم صهیونیستی را یک یک ورشکسته سیاسی به حساب اورد که حیات سیاسی او هر لحظه به خط پایان نزدیک‌تر می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار