آنکارا: نتانیاهو مسئول اصلی نسل‌کشی در غزه است

وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با هدف ماندن در سمتش، به کشتار فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد، وی را مسئول اصلی نسل‌کشی در نوار غزه دانست.
کد خبر: ۶۸۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱ - 06September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، «هاکان فیدان» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «تیمچو موتسونسکی» وزیر خارجه و تجارت خارجی مقدونیه شمالی در «اسکوپیه» اظهار داشت: «بنیامین نتانیاهو» شخصا مسئول اصلی نسل‌کشی در غزه است.

آنکارا: نتانیاهو مسئول اصلی نسل‌کشی در غزه است

فیدان گفت: نتانیاهو به‌ خاطر اینکه در قدرت بماند، به ادامه و گسترش قتل‌عام و وحشت ادامه می‌دهد. او تمام تلاش‌ها برای آتش‌بس را تخریب و مذاکرات آن را همیشه با طرح شروط جدید مختل می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: حتی افکار عمومی در اسرائیل نیز شروع به شورش علیه نتانیاهو کرده و جامعه بین‌المللی باید نخست‌وزیر اسرائیل را متوقف کند؛ چرا که سکوت در برابر این قتل‌عام به منزله همدستی در این جنایت است.

در حالی‌که جنگ مرگبار غزه دوازدهمین ماه خود را سپری می‌کند، رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس با میانجی‌گری قطر و مصر و با پشتیبانی آمریکا از چند ماه پیش مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌وخیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کرده‌اند، اما این تلاش‌ها به دلیل مانع‌تراشی‌های نتانیاهو تا کنون بی‌نتیجه بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی طی ۳۳۶ روز متوالی، با بمباران‌ وحشیانه و حملات زمینی تمام امکانات ضروری زندگی از جمله ساختمان‌ها، مدارس و مراکز بهداشتی را در نوار غزه از بین برده است.

همچنین طبق آخرین آمار اعلامی توسط وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، حملات به این منطقه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون، ۴۰ هزار و ۸۷۸ شهید و ۹۴ هزار و ۴۵۴ زخمی برجای گذاشته است که اکثریت آنها زن و کودک هستند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار