مقاومت فلسطین: محور «فیلادلفیا» مانع اصلی توافق آتش‌بس است

یک مقام مقاومت فلسطین ضمن اعلام مخالفت با حضور نظامیان رژیم صهیونیستی در محور «فیلادلفیا» در مرز مصر و نوار غزه، این حضور را مانع اصلی دستیابی به توافق آتش‌بس دانست.
کد خبر: ۶۸۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲ - 06September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یکی از رهبران مقاومت فلسطین که شبکه خبری المیادین به نام وی اشاره نکرده است، به این شبکه گفت: محور فیلادلفیا مانع اصلی دستیابی به توافق است و رژیم اشغالگر بر خارج نشدن از این محور در مرحله اول توافق و موکول شدن آن به مرحله دوم اصرار دارد.

مقاومت فلسطین: محور «فیلادلفیا» مانع اصلی توافق آتش‌بس است

وی افزود:میانجی‌ها پیشنهاد‌هایی را برای عقب نشینی تدریجی از محور فیلادلفیا ارائه کردند، اما رژیم صهیونیستی آن را رد کرد.

این مقام مقاومت فلسطین اضافه کرد: حماس به میانجی‌گران اعلام کرد که به شدت مخالف تداوم حضور اشغالگران در محور فیلادلفیا طی مرحله نخست بعد از توافق پیشنهادی به مدت ۴۲ روز است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» امروز به نقل از منابع مطلع اعلام کرد: مصر و قطر پیشنهادی را برای خروج ارتش اسرائیل از محور فیلادلفیا در بیست و دومین روز آتش‌بس پس از دستیابی به توافق ارائه کرده‌اند.

این منابع گفتند: آمریکا در تدوین پیشنهاد مصر و قطر شریک نبوده و واشنگتن خواستار خروج ارتش اسرائیل در سی و پنجمین روز آتش‌بس پس از دستیابی به توافق شده است.

یدیعوت آحارنوت با اشاره به مانع‌تراشی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مسیر دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه نوشت: این ۱۳ روز تفاوت در پیشنهاد میانجیگران اهمیتی ندارد؛ چرا که نتانیاهو مانع از به سرانجام رسیدن مذاکرات می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار