نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان:

عدالت‌گستری از مقدمات ظهور امام زمان(عج)

حجت‌الاسلام والمسلمین «مطیعی» گفت: انتظار عامل امید در جامعه است و این امید موجب می‌شود در مقابل ظلم و ستم رژیم جنایتکار صهیونیستی بی‌تفاوت نباشیم و با امید به ظهور امام زمان(عج) تلاش می‌کنیم و شانه خالی نکنیم.
کد خبر: ۶۸۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴ - 06September 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای امام علی(ع) با گرامیداشت هفته تعاون، اظهار داشت: توجه به شکوفایی، تقویت و توسعه تعاونی‌ها مورد توجه ویژه دولتمردان باشد.

وی با اشاره به بیست و هشتم صفر و روز وقف افزود: گسترش عدالت اجتماعی، مسوولیت‌پذیری، توجه به تعهد اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت، صدقه جاریه و کمک به نیازمندان از برکات وقف است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: هدایت موقوفات به سمت کارهای فرهنگی، تسهیل در امور وقف و زمینه‌سازی وقف مشارکتی مورد توجه کارکنان اوقاف و امور خیریه باشد.

امام جمعه سمنان با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) افزود: دوران کوتاه امامت، تغییر حضور به غیبت و شرایط حاد و خفقان سیاسی از ویژگی‌های دوره امامت امام یازدهم شیعیان است.

وی ادامه داد: زمینه‌سازی آگاهی شیعیان از وجود امام زمان(عج) در شرایط حاد سیاسی و اختناق از جمله تلاش‌های امام حسن عسگری(ع) است.

وی اضافه کرد: فرقه‌های انحرافی با انتشار کتاب‌هایی به دنبال انکار وجود امام زمان(عج) هستند و در این شرایط هوشیاری و آگاهی‌بخشی ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: صداقت در رفتار و گفتار، امانت‌داری، اخلاق نیکو از ویژگی‌های انسان‌های شایسته و تقویت این ویژگی‌ها در خود از وظیفه مومنان است.

وی گفت: حضور ۲۱ میلیون نفر در راهپیمایی اربعین و حضور میلیونی در سالروز شهادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس نشان از امید به ظهور امام عصر(عج) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی اظهار کرد: انتظار عامل امید در جامعه است و این امید موجب می‌شود در مقابل ظلم و ستم رژیم جنایتکار صهیونیستی بی‌تفاوت نباشیم و با امید به ظهور امام زمان(عج) تلاش می‌کنیم و شانه خالی نکنیم.

وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی با امید به ظهور امام زمان(عج) برای فراهم‌سازی و زمینه‌سازی مقدمه‌های ظهور تلاش می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه انتظار برای تحقق وعده صادق غبت کبری امیدبخش است، افزود: عدالت‌گستری و برقرار حکومت اسلامی از ویژگی‌های حکومت امام زمان(عج) است و تلاش برای عدالت‌گستری زمینه‌سازی برای ظهور است.

وی ابراز کرد: همه ادیان الهی به ظهور منجی بشریت بشارت دادند، حتی کشورهای ظالم که در نوع ظلم با یکدیگر اختلاف دارند بر ظهور منجی بشارت می‌دهند.

امام جمعه سمنان با گرامیداشت شهدای هفدهم شهریور، گفت: این روز یادآور خباثت و پلیدی‌های رژیم طاغوت است.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به سی و یک شهریور روز سینما، افزود: سینما هنر هفتم و تیغه ۲ لبه است که سینمای متعد می‌تواند مظهر رسیدن به کمال یا انحطاط باشد.

وی تاکید کرد: مسوولان با استقرار بر مسوولیت‌ها در زمینه اعطای مجوز فیلم‌های خانگی دقت ویژه داشته باشند، فیلم مربوط به شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان در دست ساخت است که موثر در ترویج خوبی‌ها و ارزش‌هاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار