نماینده ولی فقیه در استان همدان:

اساس جریان غربگرا انکار قدرت اسلامی است

آیت‌الله «شعبانی» با بیان اینکه اساس جریان غربگرا انکار قدرت اسلامی است، گفت: غرب‌ معتقد است دین توان مدیریت اجتماعی را ندارد.
کد خبر: ۶۸۹۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲ - 06September 2024

۱به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان، اظهار داشت: در کتاب «غرب‌زدگی» جلال آل‌احمد، گزارشی از غرب‌زدگان روایت می‌شود، از زمان مشروطیت، ستیز و کشمکشی بین دو جریان غرب‌گرا و مقاومت و برخورد عقلانی با غرب در کشور را شاهد هستیم. رضاشاه تصور می‌کرد با ظاهر غربی، کشور توسعه پیدا می‌کند. این جریان پس از انقلاب اسلامی هم حضور داشت

وی افزود: حضرت امام فرمودند «ما انقلاب و شاه را بیرون کردیم اما مراقب غرب‌زده‌ها باشید». برخی از غرب‌زده‌ها از غربی‌ها هم غربی‌ترند و ذهنشان در برابر مظاهر غرب از اندیشیدن و تحلیل فلج است. 

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: ذهن یک غرب‌زده، نگاه افراطی به غرب دارد. بر اساس نگاه امام (ره) باید از نقاط مثبت غرب استفاده کنیم و پیشرفت‌ها را بومی‌ کرد.

وی با بیان اینکه یکی از نقش‌های انقلاب اسلامی این بود که در برابر بیماری مزمن غرب‌زدگی بایستد، گفت: اینکه کسی می‌گوید مذاکره کنیم و با دنیا تعامل داشته باشیم به معنای غرب‌گرایی نیست. فردی که آمال و آرزوهایش در غرب است، غرب‌زده است. از مظاهر غرب‌زدگی، نظام بروکراسی اداری است.

شعبانی در بخشی دیگر از سخنانش عنوان کرد: اگر روش‌های مدیریتی اسلامی متناسب با نظام ولایی طراحی کنیم از این بروکراسی نجات پیدا می‌کنیم. از پایه‌های انقلاب این بود که می‌توانیم مدلی از حکمرانی را طراحی کنیم که ما را به تمدن اسلامی برساند. بسیاری از مشکلات کشور، مربوط به نظام اداری پیچیده است.

شعبانی با بیان اینکه اساس جریان غربگرا انکار قدرت اسلامی است، تصریح کرد: غرب‌ معتقد است دین توان مدیریت اجتماعی را ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار