پیام تبریک مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان قم به دنبال کسب مدال طلای «روح الله رستمی»

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان قم در پی قهرمانی روح الله رستمی در مسابقات پارالمپیک وزنه برداری، پیام تبریکی صادر کرد.
کد خبر: ۶۸۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸ - 07September 2024

پیام تبریک مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان قم به دنبال کسب مدال طلای «روح الله رستمی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سید مهدی رضویان مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان قم در پیامی، کسب مدال طلای «روح الله رستمی» در مسابقات وزنه برداری پارا المپیک وزن ۸۰ کیلوگرم را به علی رستمی پدر وی، تبریک گفت.

رستمی، وزنه بردار جوان ایرانی در تلاش اول خود در پارالمپیک پاریس، وزنۀ ۲۳۰ کیلوگرمی را بالای سر برد؛ او در دومین انتخاب خود وزنه ۲۳۴ کیلوگرم را مهار کرد و در نهایت موفق شد مدال طلای وزن ۸۰ کیلوگرم را به دست بیاورد.

این وزنه بردار ایرانی با بالای سر بردن وزنه ۱۴۲ کیلوگرمی هم طلای پاراالمپیک را به دست آورد و هم رکورد جهان را شکست.

روح الله رستمی وزنه بردار پارا المپیک متولد ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۸ در قم است؛ او دو مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ و نقره ۲۰۱۲ را در کارنامه اش دارد. روح الله از ناحیه پا به علت یک حادثه دچار معلولیت شده است، اما از این معلولیت به عنوان یک سکو برای خود استفاده کرد.

رستمی کار خود را در سن نوجوانی در تهران آغاز و سپس به ورزش معلولان راه پیدا کرده است. او تا قبل از پارالمپیک لندن افتخارات بسیاری را در رده سنی جوانان به ارمغان آورده است.

پدر وی پیشکسوت بسیجی علی رستمی از رزمندگان و فرماندهان لشکر ١٧ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس بود که مدت‌ها بعنوان جانشین قرارگاه پشتیبانی لشکر١٧ (مدیریت داخلی) انجام وظیفه می‌کرد.

وی بعد از سال‌ها خدمت در ستاد نیروی زمینی سپاه به افتخار بازنشستگی نائل شد. پس از آن نیز در کسوت بسیجی با همان روحیه جهادی با مجموعه‌های مختلف سپاه و بسیج همکاری دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار