استاندار سیستان و بلوچستان:

آموزش و پرورش همواره اولویت اول جامعه بوده است

«کرمی» گفت: آموزش و پرورش اولویت اول جامعه بوده و خواهد بود و هزینه در آموزش و پرورش در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری است.
کد خبر: ۶۸۹۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲ - 07September 2024

آموزش و پرورش همواره اولویت اول جامعه بوده استبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، «محمد کرمی» استاندار سیستان و بلوچستان در گردهمایی و کارگاه آموزشی توانمندسازی مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان، اظهار داشت: همه شرایط و امکانات در راستای بازگشایی مدارس باید به کمک آموزش و پرورش آمده تا با بهترین حالت سال تحصیلی جدید آغاز و دانش آموزان با شور و نشاط در کلاس‌های درس حاضر شوند.

وی افزود: آموزش و پرورش اولویت اول جامعه بوده و خواهد بود و هزینه در آموزش و پرورش در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری است؛ به همین دلیل همه حوزه‌ها و بخش‌ها بویژه فرمانداران و بخشداران موظف به همراهی و همکاری با دستگاه تعلیم و تربیت هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در راستای تحقق اهداف پروژه مهر و بازگشایی مطلوب مدارس بیان کرد: هماهنگی، همراهی، تعامل و مشارکت دستگاه‌های زیربط و همسو با آموزش و پرورش در این مسیر بسیار حائز اهمیت است.

وی جوانان، نوجوانان و کودکان را سرشار از انرژی خواند و ابراز داشت: مدیران ادارات آموزش و پرورش مسوول تمام قد سرنوشت و آینده دانش آموزان حوزه کاری خود هستند و باید با اشراف کامل به همه بخش‌ها و حضور میدانی در مدارس در صدد ایجاد فضایی آرام و همراه با شور و شعف برای دانش آموزان باشند.

کرمی خطاب به روسای ادارات آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با جدیت به دنبال توانمندسازی معلمان و دانش آموز باشید؛ چرا که آموزش و پرورش دستگاهی فرهنگ ساز و انسان ساز است و بسیاری از ناهنجاری‌ها، مشکلات فرهنگی و اجتماعی سطح جامعه در دستگاه تعلیم و تربیت حل و فصل می‌شود.

این مسئول بر لزوم تقویت ارتباط مستمر خانواده‌ها با مدرسه و تاثیرگذاری حضور آنان در مدارس، مشارکت در برنامه‌ها، فعالیت‌های آموزشی و تربیتی تاکید کرد و افزود: نگاه توحیدی دانش آموزان و توجه به قرآن، نماز، فرایض دینی و باورهای اعتقادی را تقویت کنید؛ بدانید که تدبر در قرآن، اندیشیدن در آن و بررسی جهان هستی و محیط پیرامون زندگی برای همگان نوعی خداشناسی و خودشناسی را به دنبال دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: زمینه تحرک فکری و بارش فکری دانش آموزان را فراهم و به آنها فرصت ایده پردازی داده تا ایده‌های آنان تبدیل به محصول شود؛ در بین دانش آموزان علاوه بر آموزش علوم انسانی مهارت آموزی و کارآفرینی با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به اهمیت و نقش بشریت در ساختن جامعه خود خطاب به معلمان و مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد: با تلاش شبانه روزی و دلسوزی در مسیر کشف و پرورش استعدادهای فرزندان جامعه باشید؛ با تمام وجود به کارتان عشق بورزید و در همه احوالات خدا را ناظر و حاضر بر اعمال بدانید؛ به ویژه در حوزه انسان سازی که امری مقدس و والاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار