کارزار گرسنگی تل‌آویو علیه فلسطینیان

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حق غذا، روز گذشته با انتشار گزارشی مبسوط، «اسرائیل» را به اجرای «کارزار گرسنگی» علیه فلسطینیان در جریان جنگ غزه متهم کرد.
کد خبر: ۶۸۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۳ - 08September 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در شرایطی که بیش از یازده ماه از جنگ غزه می‌گذرد، رژیم صهیونیستی برای درهم شکستن مقاومت فلسطینیان ساکن نوار غزه «کارزار گرسنگی» را علیه مردم این باریکه به راه انداخته است. بر اساس گزارش‌های دریافتی، تل‌آویو در این کارزار ضد انسانی و ضد حقوق بشری از دو ابزار «قحطی» و «گرسنگی» برای تحت فشار قرار دادن شدید مردم غزه و از بین بردن روحیه مقاومت در ببین آنها استفاده می‌کند.

کارزار گرسنگی تل‌آویو علیه فلسطینیان

رژیم صهیونیستی و ارتش اشغالگر و کودک‌کش آن که تا امروز نتوانسته در میدان جنگ غزه و در برابر مبارزان گروه مقاومت فلسطین حماس به موفقیت قابل توجه و چشمگیری دست پیدا کند، هم اکنون با درپیش گرفتن سیاست محاصره همه جانبه غذایی و دارویی درصدد است تا آنجایی که ممکن است مردم غزه به ویژه غیرنظامیان و مردم بی‌گناه این باریکه را تحت فشار روحی و جسمی شدیدی قرار بدهد.

این درحالی است که ارتش این رژیم بدون کوچک‌ترین توجه به قوانین بین‌المللی و بشردوستانه بیش از یازده ما است که ضمن بمباران و گلوله‌باران سراسر غزه که منجر به شهید و مجروح شدن هزاران فلسطین ساکن نوار غزه شده است، با محاصره کامل این باریکه، مردم غزه را با قحطی و گرسنگی شدید و بی‌سابقه‌ای روبرو و درگیر کرده است به صورتی که تا امروز تعداد زیادی از کودکان و زنان غزه بر اثر گرسنگی و کمبود غذا جان باختند.

موضوع بسیار تلخ و نگران‌کننده پیرامون وضعیت و مردم غزه، مسدود شدن تمامی راه‌های ارسال کمک‌های بشردوستانه به این شهر و همچنین ناامن کردن مسیر‌های منتهی به غزه با انجام حملات هوایی و زمینی و همچنین گلوله‌باران کردن جاده‌ها و راه‌هایی است که به غزه می‌رسند. وضعیتی که موجب شده تا مردم غزه نزدیک به یک سال از دریافت کمک‌های جهانی و منطقه‌ای محروم شده باشند.

از طرف دیگر حملات مداوم و پیوسته رژیم صهیونیستی از هوا، زمین و دریا به غزه موجب شده تا ناامنی به شکل در غزه افزایش پیدا کند و مردم غزه در این شرایط حتی عملا امکان خروج از خانه‌ها و پناهگاه‌های خود جهت تهیه غذا و مواد خوراکی را هم نداند. در این شرایط شاهد گرسنگی و سو تغذیه شدید مردم غزه به خصوص کودکان و نوجوانان هستیم که همین امر تا امروز آسیب‌های فراوان و جبران‌ناپذیری را به مردم غزه وارد کرده است.

بر اساس آخرین اخبار و گزارش‌هایی که پیرامون جنگ غزه منتشر شده است بیش از ۲ میلیون نفر از مردم غزه و دیگر مناطق این باریکه ازجمله «خان‌یونس» بیش از یازده ماه است که شرایط بسیار سخت و باورنکردنی را در میان بمباران‌های رژیم صهیونیستی و قحطی و گرسنگی برای زنده ماندن تجربه می‌کنند. شرایطی که اگر به آن کمبود و یا نبود سوخت و اقلام دارویی را هم اضافه کنیم متوجه می‌شویم که مردم غزه با شرایط غیرقابل تحملی روبرو هستند.

اما در این میان آن چیزی که سلامت و حیات مردم غزه را با تهدید جدید و مخاطره‌آمیز روبرو کرده است که هدف قرار گرفتن و تخریب اغلب مراکز درمانی و بهداشتی و همچنین بیمارستان‌های نوار غزه است. با آسیب دیدن جدی مراکز درمانی غزه و خارج شدن آنها از چرخه خدمت‌رسانی شاهد هستیم که وضعیت بهداشتی و سلامتی مردم غزه بسیار بحرانی شده و بیماری‌های مختلفی ازجمله «فلج اطفال» در میان آنها شیوع پیدا کرده است.

موضوع مهم و حساس دیگر پیرامون وضعیت فعلی نوار غزه و مردم ساکن در آن آوارگی ۲ میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری غزه است. موضوعی که موجب شده تا بیش از ۷۰ درصد از مردم غزه ضمن اینکه با بحران گرسنگی و کمبود مواد غذایی روبرو هستند به دلیل عدم دسترسی به آب سالم و بهداشتی در معرض انواع و اقسام بیماری‌های میکروبی ازجمله «بیماری وبا» قرار دارند.

در پایان باید گفت وضعیتی که هم اکنون مردم غزه در این باریکه با آن روبرو هستند حاصل و نتیجه تحمیل جنگی بوده که رژیم صهیونیستی بر آنها تحمیل کرده است. جنگی نابرابر و ویرانگر که تمامی اماکن و زیرساخت‌های غیرنظامی و شهری غزه را تقریبا نابود کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار