غزه وارد دومین سال بدون مدرسه خود می‌شود

غزه وارد دومین سال تحصیلی خود بدون مدرسه می‌شود و دلیل آن بسیار سنگین بودن هزینه تعمیر مدارس تخریب شده در غزه است.
کد خبر: ۶۸۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱ - 07September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، غزه در حالی وارد دومین سال تحصیلی خود می‌شود که بیشتر فرزندان غزه در حال کمک به خانواده‌های خود در مبارزه روزانه برای بقاء در میان کارزار ویرانگر «اسرائیل» هستند.

غزه وارد دومین سال بدون مدرسه خود می‌شود

آسوشیتدپرس گزارش داد که کودکان غزه با پای برهنه در جاده‌های خاکی پا می‌گذارند تا آب را با شیشه‌های پلاستیکی از محل توزیع، برای خانواده‌های خود که در محل‌های پر از چادر فلسطینی‌هایی که از خانه‌هایشان رانده شده‌اند، ببرند. سایر کودکان نیز در آشپزخانه‌های خیریه، با ظروف منتظر دریافت غذا هستند.

کارکنان سازمان‌های بشردوستانه می‌گویند که محرومیت طولانی مدت از تحصیل، آسیب‌های بلندمدتی را برای کودکان غزه ایجاد می‌کند. در این میان «تس اینگرام» سخنگوی منطقه‌ای یونیسف، آژانس کودکان سازمان ملل، گفت: کودکان کوچک‌تر در رشد شناختی، اجتماعی و عاطفی خود آسیب می‌بینند و کودکان بزرگ‌تر در معرض خطر بیشتری برای اشتغال زودهنگام به کار یا ازدواج هستند.

پس از آغاز حمله «اسرائیل» به خاک غزه، ۶۲۵ هزار کودک محصل در غزه، تقریباً یک سال تحصیلی خود را از دست دادند. این در حالی است که این کودکان با مانع تراشی‌های نتانیاهو در مذاکرات آتش‌بس برای توقف جنگ، معلوم نیست چه زمانی می‌توانند به کلاس‌های درس خود بازگردند.

بر اساس گزارش گروهی از سازمان‌های امدادرسان به رهبری یونیسف و نجات کودکان، بیش از ۹۰ درصد از ساختمان‌های مدارس غزه در اثر بمباران اسرائیل آسیب دیده اند، که بسیاری از آنها توسط UNWRA، آژانس سازمان ملل برای فلسطینیان اداره می‌شدند. حال در این میان حدود ۸۵ درصد از ساختمان‌های مدارس غزه آنقدر ویران شده‌اند که نیاز به بازسازی اساسی دارند؛ به عبارتی ممکن است سال‌ها طول بکشد تا دوباره بازسازی شده و قابل استفاده شوند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار