مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس، ابعاد جنگ تحمیلی برای دانشجویان را تبیین می‌کند

سرهنگ «خواست خدایی» گفت: با کمک درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس می‌توان به خوبی ابعاد و اعتقادات جنگ تحمیلی را برای دانشجویان تبیین کرد.
کد خبر: ۶۸۹۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸ - 07September 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست هم اندیشی سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با «شهاب‌الدین حاتمی» معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج پیرامون موضوع تدریس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس، در دانشگاه یاسوج برگزار شد. 
 
سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور ۱۳۵۷، اظهار داشت: در تدریس درس آشنایی با علوم و معارف اسلامی مباحثی که در جایی نوشته نشده باشد برای دانشجویان درنظر گرفته شده است.
 
تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس، ابعاد جنگ تحمیلی برای دانشجویان را تبیین می‌کند
 
سرهنگ خواست خدایی با اشاره به اینکه جوانان آینده ساز کشور هستند و باید به خوبی با ارزش‌ها و آثار دفاع مقدس آشنا شوند، افزود: به همین جهت تدریس این درس در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه الزامی شد و یک فرصتی است که باید به خوبی از آن استفاده کرد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه هدف ما این است که گوشه‌ای از رشادت‌های دفاع مقدس را برای نسل جوان بیان کنیم، عنوان کرد: دشمن سعی در تحریف دفاع مقدس دارد و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری دشمن تلاش می‌کند جای شهید و جلاد را عوض کند، لذا تبیین این مهم در دانشگاه ضروری است.
 
سرهنگ خواست خدایی تصریح کرد: اهداف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این است که با کمک درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس بتوان به خوبی ابعاد و اعتقادات جنگ تحمیلی را برای دانشجویان تبیین کرد.
 
این مسئول اضافه کرد: برگ برنده رزمندگان و شهدای ما این است که در تاریخ نخواهند نوشت جنگی شد و خاک این سرزمین به دست دشمن افتاد.
 
وی خاطرنشان کرد: در راستای تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس بازدید دانشجویان از مراکز نظامی جهت تبیین بهتر این درس پیش بینی می‌شود.
 
سرهنگ خواست خدایی گفت: نقش استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس استان برای دانشجویان بومی و غیر بومی ارائه می‌شود.
 
تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس، ابعاد جنگ تحمیلی برای دانشجویان را تبیین می‌کند
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نسل جوان به موضوعات کیفی مانند نقش زنان، ژاندارمری، بازاریان و ... در دفاع مقدس، سبک زندگی شهدا نیاز دارد و باید این نقش‌ها را به تصویر بکشیم.
 
«شهاب‌الدین حاتمی» معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج در ادامه این نشست ابراز داشت: برای تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس از اساتیدی استفاده شود که با حوادث جنگ تحمیلی آشنایی داشته باشد.
 
حاتمی یادآور شد: از فرماندهان شاخص نظامی که به استان سفر می‌کنند دعوت شود که با دانشجویان دیدار و به تبیین دفاع مقدس بپردازند چرا که اثرگذاری بالایی دارد.
 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یاسوج گفت: این آمادگی را داریم که برای مدرسین این درس دوره روش و دانش فنون تدریس گذاشته شود.
 
در این نشست در مورد ادامه روند تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها