استاندار سمنان:

استان سمنان سرآمد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور است

«هاشمی» گفت: استان سمنان با تقدیم بیش از ۳ هزار شهید والامقام به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و تعداد بالای جانبازان و ایثارگران، در حوزه دلاوری و شهادت طلبی و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، سرآمد کشور است.
کد خبر: ۶۸۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰ - 07September 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، «سیدمحمدرضا هاشمی» استاندار سمنان عصر شنبه در سومین جلسه شورای ترویج و توسعه‌ فرهنگ ایثار و شهادت استان در محل سالن جلسات غدیر استانداری اظهار داشت: برگزاری نهمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت با حضور نمایندگان بیش از ۲۶ کشور با محوریت شخصیت والای شهید امیرعبداللهیان، امری بسیار ارزنده و قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: در هر امری که فرهنگ ایثار و شهادت برجسته شد، معنویت بر تمامی حوزه ها حاکم و به موفقیت دست یافتیم.

هاشمی خاطر نشان کرد: امروز ما باید فرای فضای اداری، تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی ابعاد زندگی شخصیت های ارزنده حوزه مقاومت، شهادت، ایثار و از خودگذشتگی در حوزه زندگی شخصی را در دستور کار قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ساماندهی گلزار شهدا در تمامی استان بویژه در مناطق دور افتاده باید به صورت جدی در دستور کار قرار داشته باشد.

استاندار سمنان تاکید کرد: نصب تمثال شهدای والامقام در معابر شهری و همچنین سطح روستاها‌، در راستای ترویج و توسعه‌ فرهنگ ایثار و شهادت می تواند نقش بسیار تاثیر گذاری داشته باشد.

وی همچین عنوان داشت: مدیرانی که در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل از خانواده معزز شهدا و اقدامات در این حوزه اهتمام ویژه دارند، لازم است تا تقدیر و قدردانی شوند.

هاشمی افزود: در راستای قدردانی و تجلیل از زحمات، اقدامات و تلاش های شبانه روزی و جهادی شهید جمهور، شهید آیت الله رئیسی، ضرورت دارد تا پل شهرک صنعتی سمنان که به عنوان مطالبه دیرینه مردم استان پس از سالها تعطیلی، به بهره برداری رسید، به نام والای شهید رئیسی مزین شود.

استاندار سمنان ضمن تاکید بر تقویت اعتبارات در حوزه ترویج و توسعه‌ فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: احصاء اطلاعات و همچنین تدوین بانک‌جامع اطلاعاتی فرزندان شهدا به منظور استفاده از ظرفیت و پتانسیل موجود در این بخش برای پست های مدیریتی استان، امری حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها