وزیر دفاع یمن: پاسخ ما به رژیم صهیونیستی، محکم و ویرانگر خواهد بود

وزیر دفاع یمن با تأکید بر پاسخ قطعی و ویرانگر این کشور به تجاوزات رژیم صهیونیستی، گفت که صنعا با تمام توان با قدرت‌های شروری مانند اسرائیل، آمریکا و انگلیس مبارزه خواهد کرد تا بتواند هژمونی آنان را در هم شکند.
کد خبر: ۶۸۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸ - 07September 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع یمن امروز شنبه تاکید کرد که پاسخ این کشور به رژیم صهیونیستی قطعی است و هیچ‌گونه عقب نشینی در این زمینه وجود ندارد.

وزیر دفاع یمن: پاسخ ما به رژیم صهیونیستی، محکم و ویرانگر خواهد بود

العاطفی در جریان سخنرانی در مراسمی که به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اکرم برگزار شد، گفت: «مشیت الهی این بوده است که در این برهه حساس تاریخی، یمن در صدر تحولات و چالش‌ها قرار گیرد و سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انقلاب نیز با صهیونیست‌ها و طاغوتیان مستکبر در دریای سرخ، دریای عرب، اقیانوس هند و دریای مدیترانه مبارزه کند و این مبارزه در راستای حمایت از مسئله فلسطین و کمک به برادران مظلوم ما در غزه باشد».

وزیر دفاع یمن گفت: این موضع‌گیری افتخارآمیز یمن علیه صهیونیسم جهانی و تمامی دنبال روان آن، برخاسته از منطق دین و عقیده است؛ زیرا صهیونیست‌ها طرح‌های توسعه‌طلبانه، استعمارگرایانه و متجاوزانه‌ای دارند که هدفی جز تخریب، ایجاد هرج‌ومرج و فتنه افروزی ندارد.

خیز یمن برای مقابله با محاسبات توسعه‌طلبانه و اشغال‌گرایانه آمریکا و انگلیس

وی با بیان اینکه رخداد‌های امروز منطقه به‌ویژه در غزه و کرانه باختری، بزرگ‌ترین گواه مقاصد کشور‌های شرور و حامیان آنان است، تصریح کرد: تصمیم رهبر انقلاب یمن برای ورود به عرصه جنگ با استکبار جهانی برخاسته از اصول ژئوپلیتیک بوده و ناشی از خوانش‌های عمیق از فرهنگ شیطانی و اشغال‌گرایانه صهیونیست‌ها و حامیان آنان است.

 وزیر دفاع یمن با اشاره به اینکه مقابله با صهیونیسم آمریکا و انگلیس و جلوگیری از محاسبات توسعه‌طلبانه و اشغال‌گرایانه آنان در منطقه بهترین گزینه است، خاطرنشان کرد: در خصوص موضع یمن هیچ‌گونه تردید یا عقب‌نشینی وجود ندارد. این مسئله محال بوده و هیچ چانه‌زنی دراین‌خصوص وجود ندارد.

 العاطفی با اشاره به تلاش وزارت دفاع یمن و ستاد مشترک ارتش این کشور در خصوص توسعه توانمندی‌های نیرو‌های مسلح یمن گفت: سید عبدالملک شخصاً بر صنایع نظامی نظارت دارد؛ صنایعی که هر روز شاهد پیشرفت‌های مهم و روزافزون و موفقیت‌های بزرگ و بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: بهترین دلیل در خصوص توانمندی‌ها و تولیدات موشکی و پهپادی نیرو‌های مسلح یمن این است که یمنی‌ها توانسته‌اند بهموفقیت‌هایی بزرگی دست پیدا کنند که محدود به عرصه ساخت و توسعه موشک‌های بالستیک، پهپاد یا شهباد نیست، بلکه مسئله بسیار فراتر از این است؛ زیرا یمن نمی‌پذیرد به جز جایگاه والایی که در انتظار آن است، برسد. به همین دلیلبه‌خاطرر آن تلاش می‌کند تا بتواند به خودکفایی دست پیدا کند».

ارتش یمن چه اصول کلی دارد؟
وزیر دفاع یمن اصول زیر را برای سیاست‌های سیاست این کشور برشمرد:

 نخست؛ موضع یمن در محور جهاد و مقاومت یک موضع بسیار مهم است که این مسئله در راستای دفاع از امت اسلامی، مقدسات، ارزش‌ها و اراضی آن است و امنیت ملی خود نیز هدف اصلی این کشور است که با تمام قدرت از آن دفاع خواهیم کرد.

دوم؛ یمن در سطح رسمی و مردمی در مسیر آزادی و استقلال حرکت کرده است و دیگر هیچ‌گونه دنباله‌روی یا هژمونی خارجی را نخواهد پذیرفت؛ لذا پس از این جان‌فشانی‌ها دیگر حیات خلوتی برای هیچ نظام منطقه‌ای یا بین‌المللی نخواهد بود.

سوم؛ رهبر انقلاب یمن تأکیدد کرد که تلاش‌ها برای توسعه توانمندی‌های نظامی ادامه دارد تا اینکه به سطوح بسیار بالاتری از آنچه امروز هستیم، برسیم؛ چه در برد موشک، پهپاد یا شهباد یا در خصوص توسعه و ارتقای فنّاوری‌هایی مربوط به آن، تا بتوانیم بیشترین تأثیرر را در خصوص حمله به رژیم صهیونیستی داشته باشیم.

 بنابراین، پاسخ یمن قدرتمند و ویرانگر خواهد بود و بدون هیچ‌گونه تردید یا نگرانی با جنون صهیونیست‌ها مقابل خواهیم کرد. کما اینکه این مسئله را در دریا‌هایی سرخ و عرب و مدیترانه و اقیانوس هند لمس کردند.

یمن همیشه گورستان متجاوزان بوده است

چهارم؛ در طی دهه‌های گذشته چنین دیدگاهی در خصوص یمن وجود داشته است مبنی بر اینکه، این کشور گورستان متجاوزان خواهد بود؛ زیرا متجاوزان نتوانستندبه‌هیچ‌عنوانن یمن را اشغال کنند و اشغال این کشور بسیار پرهزینه و ویرانگر خواهد بود.

 پنجم؛ منابع ملی، منابع حاکمیتی است و هرگز اجازه نخواهیم داد که هدر برود یاسرمایه‌گذاری نادرستی در خصوص آن صورت گیرد.

ششم؛ اجازه نخواهیم داد هیچ تهدیدی، ثبات و امنیت کشور ما را متزلزل کند. ما حضور هیچ نیروی خارجی را در اراضی یا جزایر خود نخواهیم پذیرفت و نمی‌گذاریم که رژیم غاصب صهیونیستی، به مقدسات ما اهانت کند.

هفتم؛ از همه جهان خواستار اصلاحات بنیادین در خصوص جامعه بین‌الملل هستیم؛ به‌نحوی‌که موازنه در آن برقرار شود و مانع از زورگویی امپراتوری آمریکا و کشور‌های دنباله‌رو آن باشد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها